Predsjednik beogradske gospodarske komore: /

'Čim prije riješiti spor; ovdje se ne radi samo o srpskim i hrvatskim tvrtkama - tu su i članice EU'

Image
Foto: Marko Mrkonjic/PIXSELL

Upozoravajući na izravne i neizravne posljedice po gospodarstvo obje države, Miletić je kazao da bi, ukoliko hrvatsko-srbijanska granična kriza potraje, to moglo negativno utjecati i na promjenu dosadašnjih pravaca prometa i tranzita robe i usluga

25.9.2015.
11:35
Marko Mrkonjic/PIXSELL
VOYO logo

Problem blokade granica nadilazi bilateralne odnose Srbije i Hrvatske pa i regije, a Europska unija mora čim prije nešto učiniti da se taj spor riješi, ocijenio je u petak predsjednik Gospodarske komore Beograda (PKB) Milivoje Miletić.

Upozoravajući na izravne i neizravne posljedice po gospodarstvo obje države, koje su svakim danom blokade sve veće, Miletić je za Radio-televiziju Srbije (RTS) kazao da bi, ukoliko hrvatsko-srbijanska granična kriza potraje, to moglo negativno utjecati i na promjenu dosadašnjih pravaca prometa i tranzita robe i usluga. Promjena ruta za prijevoz robe poskupjela bi prijevoz i neminovno pridonijela i povećanju cijena za kupce kao krajnje korisnike robe, rekao je Miletić

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ovdje se ne radi samo o srpskim i hrvatskim tvrtkama, špediterima, prijevoznicima, tu su i zemlje regije i Turska, ali i članice EU, Grčka, Bugarska i Rumunjska, čiji kamioni također stoje blokirani. Problem se, dakle, multiplicira i mislim da EU mora reagirati i prekinuti blokadu, tim prije jer je Hrvatska članica Unije”, rekao je predsjednik Gospodarske komore Beograda, čije članice sudjeluju u ukupnom srbijanskom BDP-u s oko 40 posto.

Ocijenivši odluku hrvatskog premijera Zorana Milanovića o blokadi granice sa Srbijom "iracionalnim potezom" koji ide na štetu i hrvatskog gospodarstva, Miletić je istaknuo kako se problem mora riješiti čim prije jer trpe dobavljači, prijevoznici, prodavači, prijevoznici, a na kraju i kupci. "Možda se u trgovinama još ne osjećaju posljedice krize, ali je dnevna šteta samo po jednom kamionu oko 500 do 1.000 eura", upozorio je predsjednik Privredne komore Beograda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

On je istaknuo da su gospodarstvenici i gospodarske komore u regiji u stalnim kontaktima i nastoje dodatnim pritiskom utjecati na rješenje graničnog spora, a uvjeren je da bi ukidanje blokade morao ishoditi djelotvoran pritisak Europske unije.

U međuvremenu, teretni promet za Hrvatsku i dalje je u prekidu, a na ulasku u Srbiju, na prijelazu Bajakovo-Batrovci, propuštaju se sva teretna vozila osim hrvatskih i onih koja prevoze robu iz Hrvatske.

"U Srbiju ne može ući roba proizvedena u Hrvatskoj, a u Hrvatsku se sa srbijanskom putovnicom može ući jedino pješice", javljaju reporteri Radio-televizije Srbije.

Kolona kamiona na graničnom prijelazu sa srpske strane na Batrovcima duga je 16 do 17 kilometara, a srbijanska vlada uputila je jučer vozačima cisterne s vodom za piće i hranu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vozačima, od kojih su neki u koloni već pet dana, puno više od čekanja i neizvjesnosti muči to što nemaju informacije kad bi blokada mogla prestati.

Blokada prijelaza Bajakovo utjecala je na to da mnogi prijevoznici promijene rute pa su dodatne gužve stvorene na prijelazima k Bosni i Hercegovini, poglavito na Sremskoj Rači i prijelazu Zvornik-Karakaj, gdje su stvorene duge kolone kamiona, a zbog neadkvatne granično-carinske infrastrukture otežan je i putnički promet.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Granični prelaz Šid-Tovarnik otvoren je od jutros u 6.15 nakon sinoćnjeg zatvaranja u 22.10, a na njemu vrijedi isti režim prometa za putnička vozila i autobuse, priopćio je Auto-moto savez Srbije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo