Markus 'Notch' Persson napravio je jednu od najpopularnijih igara na svijetu, koju je od njenog izlaska 2009. skinulo preko 100 milijuna ljudi, uglavnom školaraca, dok je igra zaradila 4,6 milijarde kuna.
Minecraft omogućava igraču da "uroni" u potpuno prazan, ogoljeni svijet u kojem mora sve sam izgraditi od kocaka koje podsjećaju na LEGO-ve, a koje se uzimaju, ili "rudare" iz stijena, tla ili drveća.
Grafika je najosnovnija i u igri nema očitih zadataka ili ciljeva. Samo gradite sve veće građevine dok ništa ne ometa vašu samoću, osim ponekog zalutalog zombija.
Stoga je dosta ironično da se švedski programer i milijarder i sam našao zarobljen u svijetu u kojem se osjeća izoliran i bez svrhe, poput lika iz njegove igre.
Tako barem tvrdi sam Markus, koji objašnjava svim svojim 2.5 milijuna sljedbenika na Twitteru kako je život multimilijardera tužan i prazan. Postao je očajno usamljen, te ne može uspostaviti ikakvu značajniju vezu.
Na Twitteru je napisao "Problem kada imaš sve je da ti ponestane razloga za truditi se, a ljudska interakcija postane nemoguća zbog nesrazmjera".
Par minuta kasnije, poslao je novu poruku "Brijem po Ibizi s poznatim prijateljima i tulumarim s poznatim ljudima, u stanju sam napraviti što god želim, a nikad se nisam osjećao više izolirano."
Pa zatim "Upoznao sjajnu curu, ali ona se boji mene i mog stila života, pa je zato otišla s normalnom osobom". Čak niti njegovi stari prijatelji u Švedskoj nemaju vremena za njega, pa Persson samo sjedi i promatra svoj odraz u monitoru dok čeka da oni završe s poslom, kako bi ga mogli zabavljati.
Dok bi većini ljudi činjenica da ne moraju svaki dan ići na posao značila ostavrenje njihovih snova, brojni dobitnici na lutriji već godinama svjedoče da nepostojanje potrebe za poslom ili drugim izazovima rezultira nestankom bilo kakve motivacije.
Dosada beskrajnog odmora
Jednom kada je nestao razlog da se svakog jutra rano ustajete, bilo da zaradite za život ili da ostvarite neku životnu ambiciju, teško je pronaći novu svrhu u životu. Mnogi dobitnici na lutriji, nakon što im je dosadio beskrajni doživotni odmor, ponovo su se vratili na svoja stara radna mjesta.
Neki bolje informirani dotcom milijarderi, poput Elona Muska ili Billa Gatesa, posvetili su svoje bogatstvo spašavanju ili napretku čovjačanstva, ali jadni Persson kaže da bi ga to "samo izložilo istim gov...a zbog kojih sam u prvom redu i prodao Minecraft".
Izgleda da je i sam Persson svjestan toga da zvuči smiješno. Nakon što su mediji javili o njegovim patnjama, poslao je poruku: "Svim ljudima s pravim životnim problemima: žao mi je što je kmečanje svježe obogaćenog programera privuklo više paženje od vas. Ostanite jaki."
Nažalost, bilo bi lakše suosjećati s Perssonom da ne rasipa svoj novac tako spektakularno glupo.
Persson, on-line fanovima poznatiji kao Notch, tretira svoje milijarde do kojih je došao doslovno preko noći, upravo na način kako bi to radio stereotipni nerd koji je svoj dosadašnji život proveo nagnut nad tipkovnicom.
Ode u Las Vegas i potroši 100.000 dolara na jedan tulum. Voli raditi tulume na koje dolaze čak i kraljevi i prinčevi, poput britanskog princa Harrya. Persson je jednom odveo sve svoje zaposlenike privatnim mlaznacima u Monte Carlo na trodnenvo bacanje novca koje je uključivalo helikoptere, Ferrarija i jahte.
Ali njegov najveći 'ispad' je njegov dom - najskuplja nekretnina ikada zabilježena na Beverly Hillsu, koju je Persson zgrabio ispred nosa kralju i kraljici popa Jay-Ziu i Beyonce, plativši 470 milijuna kuna u gotovini.
Kuća ima garažu za 16 automobila, tekila i votka barove, 15 kupaonica i svoju vlastitu slastičarnu.
Persson ju je kupio tri mjeseca nakon što je prodao svoju kompaniju Mojang, i njen vrijedan proizvod - Minecraft, Microsoftu, pri čemu je on osobno zaradio 12 milijardi kuna.
Loše pripremljen na bogatstvo
Ali Persson nije mogao biti lošije pripremljen za svo to bogatstvo. Imao je teško djetinjstvo u malom ruralnom gradiću gdje su mu se roditelji odselili kako bi pobjegli od očeve ovisnosti o drogi i alkoholu. U školi Persson je teško sklapao prijateljstva pa se držao svog računala, a prvu je igru napravio kada mu je bilo osam godina.
Kada mi je bilo 12, roditelji su mu se razveli, a otac je pao u depresiju, ovisnost i s vremena na vrijeme u zatvor zbog krađa. Počinio je samoubojstvo krajem 2011.
Perssonova mlađa sestra, Anna, isto je imala problema s ovisnošću nakon što je kao tinejdžerica pobjegla od kuće.
Persson je sam spomenuo da pati od manične depresije. "Može biti super sretan ili super potišten", rekao je njegov poslovni partner, Jakob Porser. "Rijetko je kad između tih ekstrema".
Persson se zaposlio kao programer s 18 godina, a kasnije je stvorio Minecraft u svoje slobodno vrijeme, za samo šest dana. U roku od dvije godine , igra se prodavala u količinama od 20.000 dnevno.
Teško j ekada niste imali puno
Persson priznaje da je posebno teško bilo izbjeći najgore napasti slave i bogatstva čovjeku koji nikada nije imao puno.
"Malo nadoknađujem za sve ono što sam propustio dok sam samo programirao u dvadesetima", rekao je ranije. "Tulumarenje nije pametan način trošenja novca, ali je zabavan."
Prije četiri godine oženio je svoju dugogodišnju djevojku Elin Zetterstrand, mladu programerku, ali njihov je brak trajao samo godinu dana. Za kraj Persson krivi pritisak njegovog uspjeha.
Sada je single, usamljen, te nije u stanju vjerovati onima koji se žele sprijateljiti s njim.
Neki tvrde da je stvaranje tolikog broja multimilionera preko noći jedno od najvećih dostignuća interneta. Drugi spominju Markusa Perssona, koji je otkrio kako novac ne donosi sreću, kao dakaz da je upravo suprotno istina.