ALEXANDRA DASKALOPOULOS IZ EUROPSKOG UDRUŽENJA RADIJA: /

‘Pandemija je pokazala moć radija’

Image

Kako funkcionira radio u doba pandemije i što točno radi Europsko udruženje radija? Govori članica izvršnog obora tog udruženja

3.2.2021.
12:47
VOYO logo

Pandemija je pokazala moć radija, usprkos zaustavljanju kretanja slušatelji su se brzo prilagodili i nastavili slušati radio, a većina njih ne može zamisliti život bez njega, poručila je članica izvršnog odbore Europskog udruženja radija (AER) Alexandra Daskalopoulos. Intervju s njom, kao i ostalim istaknutim kreativcima europske radijske industrije, u suradnji s udrugom HRF, donosi Amm Global Institut čiji je osnivač Ivan Jurić-Kaćunić.

Koja je po vama glavna uloga AER-a?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

AER je grupa jako sposobnih i strastvenih profesionalaca, koji su specijalizirani za pravna i zakonodavna pitanja te za promociju radija na razini Europske unije. Udruženje komercijalnih radio postaja u Ateni (EIIRA) pridružilo se AER-u prije godinu dana, od kada sudjelujemo u aktivnostima koje imaju za cilj promicati najbolje moguće uvjete za komercijalne radio postaje na europskoj razini. AER je do sada svojim članovima omogućio brojne pogodnosti: - snažnim zalaganjem za pozitivno poslovno okruženje za komercijalni radio (izravan pristup EU institucijama i političkim čelnicima, kako bi ih informirali o važnim temama, uoči odluka koje se donose), kao platforma za razmjenu informacija (autorska prava, mjerenje slušanosti, standardi, licence...) i međusobno dijeljenje korisnih informacija između zemalja (što je bilo od izuzetne važnosti u pandemijskoj godini kada je AER istaknuo glavne vladine inicijative, pomoć država, poduzetničke potpore za medije u različitim zemljama, tražeći i od ostalih sličnu pomoć), zalaganjem kako bi se spriječilo neprikladno zakonodavstvo u području oglašavanja, lobiranjem kako bi se osigurao neometan pristup radiju on-air i online u budućnosti te promoviranjem vrijednosti i koristi od radija u cjelini.

Pandemija koronavirusa došla je preko noći i promijenila sve. Promjene su se dogodile i u radijskoj industriji, radijske emisije radile su se iz dnevnih boravaka, ali se za slušatelje nije ništa promijenilo. Je li radio zbog toga postao jači i pouzdaniji medij?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pandemija je pokazala moć radija, usprkos zaustavljanju kretanja slušatelji su se brzo prilagodili te jednako nastavili slušati radio, samo se slušanje radija u automobilu pretvorilo u slušanje kod kuće i online putem. Nedavni rezultati slušanosti u Grčkoj su pokazali da je slušanost porasla odmah nakon prvog tjedna lockdowna u ožujku te da drugi lockdown nije utjecao na rezultate slušanosti. Rezultati također pokazuju nastavak pozitivnih trendova i visoku razinu povjerenja u radio. Pokazalo se da je radio omiljeni medij kojemu se najviše vjeruje prilikom objavljivanja važnih informacija za slušatelje.

Što treba učiniti kako bi se osigurao daljnji rast i razvoj radija?

Najveći izazov u godinama koje slijede je osigurati neometan pristup radiju on-air i online te osigurati pravednu utakmicu s digitalnim servisima. Radio treba osigurati svoju poziciju u automobilima nove generacije, ali i online, putem brojnih aplikacija i platformi, kao što je Radioplayer, koja se koristi u mnogim europskim zemljama. Samo ako će ostati pristutan na svim kanalima, pružajući pritom kvalitetan sadržaj, radio će ostati relevantan i moćan, pa čak i za mlađe generacije, što će mu također omogućiti rast na tržištu.

Koji će biti glavni izazovi i ciljevi AER-a u budućnosti?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema prioritetima AER-a, glavni ciljevi udruge su: MEDIJSKI PLURALIZAM - podupiremo snažan, neovisan i kvalitetan izbor medija. To nije uvijek moguće osigurati, posebno online; PRISTUP: želimo omogućiti siguran pristup radijskom sadržaju na svim platformama, i za slušatelje i za radijske postaje (bez obzira na to koji uređaj koriste); KONKURENCIJA: zdrava konkurencija s javnim medijima, a posebno digitalnim platformama kao što su Google i Facebook; OGLAŠAVANJE: zalažemo se za nepotrebna ograničenja u oglašavanju, to može biti jako pogubno za radio, ali pritom vodimo računa o zaštiti potrošača; PROMOCIJA: radiju želimo osigurati prepoznatljivu ulogu, u okviru europske kreativne industrije; AUTORSKA PRAVA: podržavamo učinkovit, povoljan i pravedan režim autorskih prava.

Dolazite iz Grčke. Kako stoji radijska industrija u toj zemlji?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Slušanost radija u Grčkoj iznosi 84% i građani mu najviše vjeruju. Također, to je ujedno i jedan od najdražih medija, 70% slušatelja ističu da im je radio najbolje društvo i/ili ne mogu zamisliti život bez njega. Tijekom pandemije radio u Grčkoj se okrenuo prenošenju koncerata putem streama, na digitalnim kanalima prenosile su se izvedbe novih umjetnika, DJ setovi, partyji, sve kako bi ostao snažno prisutan, slijedeći svoju publiku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo