Dana 27. januara sa početkom u 19.30 časova u hramu Svetog Save u Panečvu biće otvorena izložba radova arhitekte Miodraga Mladenovića i akademskog slikara Zorana Deranića.
Digitalne projekcije na zidove hrama prikazaće posetiocima koncept budućeg oslikavanja živopisa u hramu.
O izložbi i njenom značaju govoriće Predrag Živković, predsednik Skupštine grada Pančeva i Milosav Urošević, akademski slikar, član Gradskog veća zadužen za kulturu u Gradskoj upravi Pančeva. Na izložbu su pozvani i predstavnici Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije.
Izložbu organizuju SPCO hrama Sveti Sava u Pančevu, Uprava grada Pančeva i Kulturni centar Pančeva.
Hram Svetog Save započet je sa gradnjom 2004. godine, blagoslovom Episkopa banatskog Gospodina Nikanora. U teološkom konceptu zasnovana je na kosmološkom sistemu Alberta Ajnštajna i Mileve Marić.
Njena osobenost su nagnuti zidovi, zidovi simbolički oslonjeni na ljubav vernika koji se u njoj nalaze. U isto vreme, ova "kupasta" struktura u skladu sa modelom prostor-vremenskog univerzuma ima svoju simboličku refleksiju u nebu, nagoveštavajući Nebesku Crkvu.
Hram je i citat crkvenog graditeljstva našeg naroda. Bifore i trifore hrama citati su prozora Dečanske crkve, tambur sa kupolom citat Studeničke crkve, a pročelje u maniru neobaroka citat prečanskog graditeljstva u Vojvodini.
Pored dva postojeća pravolavna hrama u gradu, koji su oličenje duhovne tradicije i kulture grada u prošlosti, hram Svetog Save je slika našeg vremena i trag koji će naše generacije ostaviti u vremenu.
Novi živopis će biti i novo tumačenje Vizantije. Zasnovano na vizantijskoj tradiciji, kroz iskustva savremenog čoveka ovo slikarstvo ima za cilj da da potvrdu svetosavskog duhovnog koncepra i vanvremenskih vrednosti koje nam je u nasleđe ostavio Sveti Sava.
U likovnom smislu, problemski je analizirano prevođenje ikonografskih predstava iz monohromije (sepija kao simbol materijalnosti) do kolornog slikarstva (boja kao simbol Drugog Hristovog Dolaska).