>>> Cijeli tijek tragedije koja je potresla Europu možete pogledati OVDJE.
Nakon što je dostigao visinu od 11 i pol tisuća metara avion je počeo je naglo ponirati. Na dvije tisuće metara zadnji je put viđen na radaru dok su ostaci pronađeni na planini na nešto nižoj visini. Stručnjak za zrakoplovne nesreće DinkoVodanović kaže da takvo naglo poniranje mogu izazvati dekompresija te kvar motora.
"Ako je puklo neko staklo, došlo do eksplozije stakla, onda se mora radi putnika spustiti na sigurnu visinu. A sigurna visina nije visina iznad Alpa. A ako je došlo do otkaza motora, u tom slučaju nema logike jer svaki je zrakoplov napravljen da bez motora s te visine ima svoju finesu, to znači za promjenu visine od jednog kilometara može prevaliti udaljenost od recimo 20 kilometara i više", rekao je.
Zbog toga Vodanović ne isključuje i mogućnost terorističkog napada.
"Da li je netko upao u kabinu, što se dogodilo - to je vrlo teško reći. Ali nema logike da s toliko metara ide na dva kilometra", dodao je.
S njim se slaže i umirovljeni general JosipŠtimac, nekadašnji zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva.
"Trebala bi se isključiti mogućnost otkaza motora ili nešto
slično. Indikativno je da nije poslan poziv za pomoć što bi moglo
uputiti na teroristički napad s eksplozivnom napravom. Ili je
možda došlo do hipoksije, što je daleko manja mogućnost jer bi to
upućivalo na tehničku neispravnost. Ne može se isključiti ni ta
opcija, tako da bi trebalo pričekati nalaze komisije koja će
pregledati crne kutije", rekao je Štimac.
Dodao je kako podatak da je došlo do tako naglog poniranja aviona
s 11 kilometara na ispod dva kilometra znači da je autopilot bio
isključen.
"On je praktički letio slobodnim padom prema zemlji i vrlo brzo
se spuštao dolje. Moglo je doći do nekakve eksplozivne naprave u
avionu koja je mogla oštetiti ili krila ili repne površine
aviona. Eventualno je možda došlo do eksplozije aviona već na
11.000 metara tako da nije bilo vremena za javljanje za pomoć.
Međutim to je teško tvrditi. Dok se ne vidi nalaz, teško je
nagađati o čemu se tu radi", rekao je Štimac.
Airbus A320 je jedan od najprodavanijih i najsigurnijih aviona. Proizvedeno ih je 6331. U 60 nesreća tog tipa aviona stradalo je 789 ljudi, a 22 su se srušila. Airbus koji je pao od 1991. je letio u sklopu Lufthanse, a od 2004. godine bio je dio Germanwingsa. Starost mu je bila 24 godine.
"Avion su u ponedjeljak provjerili tehničari Lufthanse u Düsseldorfu, a posljednji remont imao je u ljeto 2013. godine", rekao je izvršni direktor Germanwingsa ThomasWinkelmann.
Potvrđeno je i da je kontrola leta bila ta koja je objavila da je avion u opasnosti jer nije bilo nikakvog kontakta s posadom. Glavni pilot za Lufthansu je radio više od 10 godina i s Airbusom je imao preko 6000 sati leta.
Hrvatski pilot koji je upravljao 320-icom kaže kako se radi o sigurnom avionu bez obzira na starost.
"To je zadnja generacija tehnologije. Sam avion spada među suvremene avione sa svom mogućom opremom, automatikom i svime što ide uz to", rekao je umirovljeni pilot IvanGašljević.
Ovo je najveća nesreća na francuskom tlu nakon pada Concorda 2000. kada je poginulo 113 ljudi. Dva Airbusa A320 nalaze se i u floti Croatie Arlinesa, a prije dvije godine jednom se nisu izvukla zakrilca pred slijetanje na frankfurstki aerodrom. Srećom pilot je reagirao na vrijeme.
Iz Croatie Airlinesa poručuju da su 320-ice sigurne i redovno servisirane. Što je pak izazvalo nesreću Germanwingovog leta otkrit će crne kutije. Jedna je već pronađena.