STIGLE PREPORUKE HZJZ-A: /

Evo koje uvjete za rad moraju ispuniti frizeri; tu su i upute za postupanje s klijentima

Image
Foto: profimedia/ilustracija

Preporučuje se postavljanje zaštitne pregrade u dijelovima salona gdje se plaćaju usluge te je potrebno osigurati minimalni međusobni razmak od 1,

30.4.2020.
17:06
profimedia/ilustracija
VOYO logo

Hrvatski zavod za javno zdravstvo izdao je četvrtak preporuke za organizaciju rada frizerskih salona i brijačnica tijekom epidemije koronavirusa koje detaljno određuju prostorno organizacijske i tehničke uvjete te postupanje s klijentima.

HZJZ u uputama preporučuje isticanje vidljivih obavijesti za sve djelatnike i klijente, postavljanje dozatora s dezinficijensima i raspoređivanje sjedećih mjesta u čekaonicama tako da zadovoljavaju mjere fizičke udaljenosti za klijente koji ne mogu čekati izvan prostora salona, dok ostali klijenti svoj red čekaju vani.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Preporučuje se postavljanje zaštitne pregrade u dijelovima salona gdje se plaćaju usluge te je potrebno osigurati minimalni međusobni razmak od 1,5 metra između svih osoba koje se nalaze uz prostoru, izuzev klijenta i djelatnika za vrijeme pružanja usluge.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nužno je osigurati dovoljnu količinu papirnatih maramica i ostalih jednokratnih materijala, opreme i sredstva za čišćenje, kao i zaštitne opreme za zaposlenike.

Uobičajene ogrtače za klijente, ako je moguće, preporučuje se zamijeniti jednokratnima, dok sve prostorije u salonu treba što češće provjetravati, čak i za vrijeme lošeg vremena te između smjena.

Također, sanitarne čvorove potrebno je često pravilno čistiti, a preporučuje se da se osiguraju odvojeni čvorovi za klijente i zaposlenike te dovoljno prostora u prostorijama za odmor zaposlenika.

Djelatnici prije posla mjere temperaturu

Prije dolaska na posao preporučuje se da svi zaposlenici izmjere temperaturu kod kuće i da ne dolaze na posao ako im je viša od 37,2 stupnja ili ako imaju respiratorne tegobe. U tom slučaju, savjetuje se da se djelatnik telefonski obrati liječniku obiteljske medicine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pri istovremenom radu jednog zaposlenika s više klijenata potrebno je strogo provoditi zaštitne mjere i između klijenata oprati i dezinficirati ruke te obavezno koristiti drugi set pribora. Komunikaciju s klijentom treba se svesti na minimum.

Image
STRUKA ZADOVOLJNA: /

Evo kako će izgledati odlazak frizeru, maseru, kozmetičaru...: Ipak bez pleksiglasa, ali imaju jednu zamjerku

Image
STRUKA ZADOVOLJNA: /

Evo kako će izgledati odlazak frizeru, maseru, kozmetičaru...: Ipak bez pleksiglasa, ali imaju jednu zamjerku

U smjenama trebaju raditi uvijek isti zaposlenici čime se smanjuje kontakt među zaposlenicima. Administrativne poslove vezane za rad salona poželjno je raditi od kuće, ne u salonu, a za interne sastanke što više koristiti telefonske i video konferencije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Također, preporučuje se beskontaktno plaćanje, a tijekom pružanja usluge ne preporučuje se konzumacija hrane ili pića. Naručivanje klijenata obavlja se telefonski, a broj naručenih stranaka kojima će se usluga pružati istovremeno mora se prilagoditi.

Tijekom naručivanja treba upozoriti da se usluga ne pruža osobama koje imaju bilo kakav simptom akutne respiratorne infekcije (curenje nosa, kihanje, kašljanje, kašalj, povišena tjelesna temperatura i sl.), a klijentima i zaposlenicima koji imaju neki od simptoma ne može se dopustii ulazak u salon.

Zabilježiti vrijeme ulaska stranke u salon

Sve klijente na ulazu treba uputiti na dezinfekciju ruku i zabilježiti vrijeme ulaska osobe u salon, kontakt podatke te vrijeme napuštanja salona kako bi, u slučaju otkrivanja oboljelog, pomogli epidemiolozima identificirati njegove kontakte. Isto tako, klijentima se preporučuje nošenje maske za lice.

Između klijenata se obavezno peru i dezinficiraju ruke, a tijekom cijelog postupka koristi se zaštitna oprema. Djelatnicima s preporučuje nošenje maski za lice (kirurške ili platnene), a rukavice prema uobičajenom protokolu (bojenje kose).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kirurške maske se mijenjaju nakon maksimalno tri sata nošenja, a platnene maske za lice kada postanu vlažne.

Kod pružanja usluga izvan salona moraju biti ispunjeni svi uvjeti navedeni kod ovakve vrste usluge vezani za higijenu i ostale predviđene mjere.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sav eventualni otpad nastao prilikom pružanja usluge, kao i jednokratne materijale, odlažu se u za to predviđene kante za otpad s odgovarajućim poklopcima u kojima su dvije vreće za smeće.

Zaostalu kosu s podova uklanja se odgovarajućom metlom ili jednokratnim papirnatim ubrusima.

Češljevi, četke, uvijači za kosu i slično mogu se upotrebljavati samo na prethodno opranoj kosi stranke. Višestruka upotreba pribora na više klijenata bez prethodnog čišćenja nije dopuštena. Poslije svake uporabe pribor se pere, a zatim dezinficira.

Pribor za rad od tkanina (ručnici i sl.) i radna odjeća na kraju radnog dana peru se u perilici za rublje u salonu na najmanje 60 stupnjeva i do kraja se osuše. Platnene maske za lice treba svakodnevno oprati i izglačati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dezinfekcija prostora provodi se na uobičajen način između svake smjene, a dezinfekciju radnog mjesta (stolac, ogledalo, pul) potrebno je provoditi između svakog klijenta. Također, dezinficijensom se učestalije brišu kontaktna mjesta, odnosno telefoni, kvake, tipkovnice, blagajne i slično, primjerice svaka dva sata.

Detaljne upute HZJZ-a dostupne su na poveznici https://www.hzjz.hr/wp-content/uploads/2020/03/Frizerska-djelatnost-finalno-30-04-2020.pdf

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sve o koronavirusu u Hrvatskoj i svijetu iz minute u minutu možete pročitati OVDJE.

FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo