Ali taman da je Mate Rimac opet probio rok za 180 milijuna eura koliko je dobio od države za Robotaksije bar se možemo zajebavati na njegov račun. Mislim da fakat vrijedi tih novaca. Ali šalu i 180 milijuna eura na stranu, najveća zajebancija bit će kad Rimac doista isporuči prve robotaksije koji mogu samostalno i autonomno voziti Zagrebom a to će se po onome što vidimo u njegovim pogonima i po tvornici koja se gradi vrlo vjerojatno dogoditi već iduće godine.
Jer se vrlo lako može dogoditi da kad on napravi svoje i isporuči obećane robotaksije da ti robotaksiji neće moći dobiti dozvolu za rad. Jer još uvijek ne postoji nikakva ni pravna ni prometna regulativa po kojoj bi vozila bez vozača mogla i trebala prometovati Zagrebom. Još uvijek se ne zna koga će osiguravajuća društva teretiti za slučaj neke nezgode, tko će biti koncesionar za tu vrstu taksi usluge, hoće li to biti Rimac ili netko drugi, ili što je puno važnije - što će se dogoditi s postojećim Taxi prometom u Zagrebu.
Jer već sad Zagreb po glavi stanovnika ima 2 i po puta više taksija nego Beč. Zagrepčane voza oko 4.370 taksi vozila. Ako na tu količinu taksija dođe još 800 robotaksija kako je obećano i planirano, hoće li nastati novi prometni kaos a nije da nam fali kaosa po zagrebačkim ulicama. Ili će se postojeći taksisti prebaciti na rikše. To je isto i zdravo i ekološki i u skladu s gradskom politikom.
Ima li neka prometna studija o tome, istraživanje tržišta, bilo što što ne dolazi iz radionice Mate Rimca čije su PR objave o razvoju robotaksija možda fascinantne ali nebitne za ovaj drugi dio priče. Jer nevjerojatno je da će uskoro na naše ceste doći možda doista nigdje viđena tehnologija, a da iz države i grada o tome nema ni Mu ni Bu.
Ako na javnoj površini u Zagrebu želite recimo posaditi drvo najprije morate napraviti studiju utjecaja na okoliš i dobiti jedno 5 dozvola nadležnih institucija, ureda i zavoda.
A mi ovdje govorimo o 800 automobila bez vozača i bez kontrolora vožnje koji za godinu, dvije dana trebaju prometovati zagrebačkim ulicama, a ne postoji ni jedan jedini pravilnik o tome.Doduše lako je moguće da će Rimac po uzoru na ostale početi s uslugom robotaksija bez ikakve dozvole i pravilnika pa ako ga uhvate može hladno reći "Moj robotaksi nije moj". Teren je već pripremljen.
Ili kad smo već pripremljenog terena možda bi mu bilo najbolje premjestit se iz Zagreba u Split. Puljak će mu osobno falsificirati dozvolu ako treba. Pa ako ga uhvate reći će da "tako svi taksiji u Dalmaciji voze". A mogao bi se Rimac naljutiti i otići u Beograd. Ondje su usvojili već tako visoku tehnologiju da njima robotaksiji dođu ko nama zaprežna kola.