ZvonkoŠitum vratio se u Split kao zvijezda. S herojem koji je spasio živote 60 putnika svi se žele fotografirati. I on osjeća posljedice.
"Ne mogu reći nervoza, više umor. Nadam se da ću za 2-3 dana biti spreman za letenje. Dali su mi na raspolaganje koliko god hoću", kaže pilot heroj.
Odmor je zaslužio - prvi put u 30 godina staža avion je spustio bez prednjeg kotača. Da bi udarac bio blaži - neki putnici su smješteni u stražnji dio aviona.
"Njima je bilo najteže, ali bili su mirni. Vjerojatno su stekli dojam da će sve biti u redu. Putnici su čak očekivali drukčije slijetanje - neki su bili razočarani očekivali su gore - pa su pitali zar je to to?", rekao je Zvonko.
Posada je sinoć sletjela u Zagreb. Nazdravili su istim riječima kojima ih je pohvalila i švicarska kontrola leta. A dočekao ih i je pljesak.
No skromni piloti ne osjećaju se kao heroji - isto su takvo slijetanje, kažu, vježbali na simulatoru u travnju.
"Sad mi je teže nego onda. Mislim da smo stvarno napravili ono za što smo ovdje - odradili smo sve procedure onako kako je trebalo", kaže kopilot IvanIvanković.
Upravo je kopilot Ivanković zadivio mirnoćom koju je pokazao u razgovoru s kontrolom leta. Panike kažu - nije bilo ni u jednom trenutku.
Kvar na Croatijinom avionu tipa Dash 8 pokrenuo je rasprave o tome da se radi o nekvalitetnom modelu s kojim često ima problema. Kao da incident u Zürichu nije dovoljan - 24 sata kasnije Croatijin avion istog tipa na letu za Rim zbog primjećenog kvara - sletio je Split. U Croatiji kažu: greška je odmah uklonjena - a u Rim nisu sletjeli iz praktičnih razloga.
Ni piloti kojima se kvar dogodio u Zürichu ne misle da je avion problematičan. Zašto se kvar dogodio, još se istražuje.