Uz sve što prosinac nosi, uvijek donese i hrpu darova, ipak ove
godine nešto skromnije se troši.
No u prosincu se ipak troši više nego ostalih mejseci. Svi znamo
zašto.
A kako se potrošačkoj histeriji oduprijeti, teže je
pitanje.
Agresivan marketing, okruženje koje potiče na kupovanje, obučeni
trgovci, banke koje koje nude kredite, sve je podređeno istom
cilju - privlačenju novih kupaca.
"Za vrijeme Božića čitava industrija mobilizira takozvanu
kompenzacijsku potrošnju kao sredstvo našeg rastetećenja od
činjenice da smo veliki dio godine proveli bez drugih, onda im
poklanjamo, kako bi kompenzirali taj nedostatak", tvrdi sociolog
IvanBurić.
Upravo je to suprotno od biti Božića, stalno ponavljaju
produhovljenjiji, iako napominju da je to oduvijek bila prigoda
za darivanje.
"Naši ljudi su nekad za Božić darivali jabuku, orahe i neko drugo
voće, i danas se tu može naći neka mjera. Često puta je veliki
dar kada bližnjega svoga posjetimo", kaže teolog Adalbert
Rebić.
Za Božić trebaju pljuštati dobre želje, kaže Rebić, a ako pritom
napunimo i koju čarapicu - nije veliki grijeh.
Početkom adventa nemoguće je zaobići agresivno poticanje potrošnje i potrošačku histeriju. No, da to nije bit razdoblja prad nama - ne treba ponavljati. Svi to znaju - ali je li baš tako u praksi?