nakon letećih šahtova... /

RTL otkriva novi skandal u Hrvatskim autocestama!

Novi skandal u Hrvatskim autocestama! Nakon letećih šahtova,vozačima prijete truli rasvjetni stupovi od kojih se jedan već srušio na A3 kod Okučana. RTL-ov Ivan Vrdoljak otkriva uznemirujuće dopise o problemu na koje odgovorni, za razliku od stručnjaka, odmahuju rukom.

5.6.2014.
18:36
VOYO logo

Ovaj istrunuli rasvjetni stup srušio se na autocesti A3 kod Okučana prije tri tjedna. Čistom slučajnošću pao je na travu, a ne na kolnik. No HAC je ubrzo shvatio da ima daleko veći problem.

Nakon incidenta u Okučanima, u HAC-ONC-u su odlučili pregledati i ostale rasvjetne stupove, i zaključili ih je čak 138 u potpuno kritičnom stanju.

Njihova analiza, koju RTL objavljuje zbog sigurnosti vozača - pokazala je da na cestu svakog trenutka zbog dotrajalosti može pasti 46 stupova kod čvora Jankomir, 47 kod Lučkog, 18 kod Buzina, i 27 kod odmorišta Plitvice. Stručnjaci kažu – unutarnje hrđanje stupova posljedica je očitog nemara u održavanju.

"Ta korozija je izuzetno opasna jer je teško je uočiti izvana, a većinom nastaje zbog propusta u montaži, pa se stupovi pune vodom i zbog toga nastaje brza i pojačana korozija. Naravno da je bio problem nadzora, stupovi se moraju kontrolirati i mora se znati pune li se ti stupovi vodom ili ne", izjavio je GoranHusinec, stalni sudski vještak.

U HAC-ovoj tvrtki zaduženoj za održavanje kažu da se svi stupovi cestovne rasvjete redovito pregledavaju jednom na godinu, a da je to učinjeno i s onim kod Okučana. Pa kako onda nije primijećeno da stupovi nagriza hrđa?

Problem predmetnog stupa je unutarnja korozija, koju nije moguće detektirati tijekom redovnog pregleda propisanog Standardom redovnog održavanja autocesta. U konkretnom slučaju radi se o stupovima cestovne rasvjete koji su stari oko 30 godina te ih je bilo potrebno zamijeniti već prije nekoliko godina. Dio stupova je već zamijenjen.

No RTL-ovi izvori, upućeni u zbivanja u Hrvatskim autocestama – tvrde da je unutarnje prohrđavanje stupova lako ustanoviti, osobito posebnim uređajem koji HAC-ONC posjeduje, ali očito ne koristi. Za evidentne propuste u održavanju šef sindikata krivi političko kadroviranje.

"Način imenovanja rukovodećih ljudi po principu politike zapravo nam dovodi ljude koji stalno uče taj posao. Važno je promptno reagirati. Znači sigurnost korisnika je na prvom mjestu, i sve treba biti podređeno tome, i ona nema svoju cijenu", kazao je MijatStanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata.

Na to, čini se, iznova treba podsjetiti odgovorne u Hrvatskim autocestama, koje se još oporavljaju od afere s napuklim šahtovima povezanim s lančanim sudarom u tunelu Plasina prošle godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo