Velebne građevine, arhitektonska virtuoznost, sveta mjesta bogoslužja.
Stoljećima mistične i pune tajni crkve su danas izložene onim čega se vlasnici restorana, apartmana i kozmetičkih salona najviše boje - recenzijama na Googleu.
Apsolutni rekorder po broju recenzija na Googleu je Zagrebačka katedrala. 16 tisuća ljudi joj je dalo ocjenu 4,7.
"Naprosto je predivna", "Ugodan ambijent za molitvu", "Ako ti je teško, slobodno uđi i osjetit ćeš mir, olakšanje", komentari su zadovoljnih vjerskih turista.
"Ako ste uživali u posjeti, zašto ne ostaviti recenziju", pita se Luke iz Nizozemske.
S druge strane, ima i onih koji nisu skloni recenziranju.
"Ja to ne znam. Ne pratim. Ne ostavljam recenzije", govori nam pak Ivan iz Splita.
Ali čini se da je usamljen: crkve diljem Hrvatske stalno se recenziraju i imaju ocjene o kojima restorani ili hoteli mogu samo sanjati. Od katedrala najslabija su ocijenjene one u Hvaru i Rijeci , imaju ocjenu 4,5. 4,6 imaju one u Šibeniku, Dubrovniku, Zadru, Trogiru i Splitu. Uz zagrebačkih 4,7, istu ocjenu ima i korčulanska katedrala.
Osječka je ocijenjena s 4,8, a najbolju ocjenu ima katedrala u Đakovu, 4,9. Uz turističke komentare, nude se i sakralne recenzije.
"Klasično mjesto za duhovnu obnovu u širem centru grada", "Za duhovni mir i opuštanje, korisno i mirno mjesto". "Inače super, ali misa je trebala biti 45 minuta, a ne sat vremena", sve su to napisali vjernici Petrove crkve. Komentiraju se propovijedi, župnici i izgled Crkve. "Pomalo neobičan dom Gospodnji, ali vrlo vjeran Bogu. Klimatizirano ljeti!", "Ne čeka se dugo za ispovijed", "Jaslice nepotpune a figure ružne", "Crkva je klimatizirana što je stvarno rijetkost tako da je vrlo ugodno u vrijeme najvećih vrućina", samo su neki od komentara na Google recenzijama.
"Pišem Google recenzije, ali ne o crkvama. Pišem ih nakon što odem kod frizera, pedikera, u hotel ili restoran", objašnjava nam Michelle iz SAD-a.
Što misli o ocjenjivanju sakralnih mjesta, pitali smo svećenstvo.
"Sasvim logično, sasvim jasno, ljudi se koriste kompjuterom, internetom, imaju potrebu ostaviti komentar, pogotovo ako osjete nešto lijepo, pa i ako dožive nešto nelijepo ili ružno, također je dobro komentirati i podijeliti s drugim korisnicima interneta", zaključuje fra Vladimir Vidović, svećenik u crkvi sv. Antuna Padovanskoga.
Dojam je da su, uz povremena prigovaranja oko trajanja mise, upitnog ritma zvonika ili ružne figure malog Isusa - Hrvati zadovoljni korisnici usluge crkva.