DIREKT U SLOVENIJI /

Auspuha nigdje na vidiku, pješaci vladaju metropolom Dežele. Kako je Ljubljana preživjela izgradnju pješačkih zona?

Ulice Ljubljane nekada su bile krcate automobilima, taksistima i autobusima, a sada je tamo dostupno 850 bicikala. Na tamošnjim ulicama prometuju samo mala električna vozila. Gradonačelnik Ljubljane takve promjene uvodi već godinama, a dao je savjet i Bandićevom nasljedniku

22.9.2023.
8:00
VOYO logo

Direkt je otišao u Ljubljanu provjeriti kako je glavni grad Slovenije preživio izgradnju svojih pješačkih zona u centru grada, je li i tamo katastrofalna situacija u prometu i naravno - ima li na cestama šarenih grafita?

Auspuha nigdje na vidiku, pješaci vladaju metropolom Dežele. Revolucija je počela još davne 2007. godine i nije stala.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Odlično je što su proširili pješačku zonu, ali malo imamo problem kada idemo biciklima", kaže Maša Stanovnik iz Ljubljane.

Image
susret ministara /

Banožić u Sloveniji s kolegom Šarecom nakon strašnih poplava u Sloveniji: 'Dragi Mario, iskreno hvala na pomoći'

Image
susret ministara /

Banožić u Sloveniji s kolegom Šarecom nakon strašnih poplava u Sloveniji: 'Dragi Mario, iskreno hvala na pomoći'

Jednako tako misli i sugrađanin Danko Gajić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ljubljana je divna! Ovo je super što nema prometa, ali je ustvari neljubazna za Ljubljančane. Uglavnom je podređena turizmu", kaže.

Dakle, problem je što im je lijep centar da ga svi dolaze vidjeti.

Inače tako su sve te prohodne ljubljanske ulice nekad bile krcate automobilima. Taksisti, autobusi, a danas tamo prometuju samo mala električna vozila – kavaliri.

Sagrađene su nove podzemne garaže i stanarima omoguće pristup između 6 i 9 ujutro. Postavljeno je i 85 novih stanica za gradske bicikle, a ukupno je dostupno 850 bicikala.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Arhitekt te promjene je gradonačelnik od 2006. godine, Zoran Janković, nekad dobar prijatelj Milana Bandića, a sada ima savjet za Bandićeva nasljednika.

"Tko god čeka da dobije neku 100 postotnu potporu, to se nikada neće dogoditi. Jednostavno se moraš odlučiti, zatvoriti i pustiti neko vrijeme da to stoji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kaže da se ne stvaraju veće prometne gužve oko novih pješačkih zona. U svim tim prometnim raspravama često se zaboravlja da je i splitska riva nekad bila prepuna automobila, Marmontova ulica, kao i trg bana Jelačića u Zagrebu, ali nitko nije baš nostalgičan za parkirnim mjestom kraj Manduševca.

POGLEDAJTE VIDEO: Pala je i Masarykova, zagrebačka pješadija ne staje i kako je 300 metara ulice u Zagrebu postala tema u državi?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo