Na satu domaćinstva nekoliko zadataka - sade cvijeće, pletu, prave čips od jabuke.
"Naučili smo guliti jabuke, plest pletenice i ribati jabuke", kazala je učenica OŠ Milana Langa u Bregani Grazia Tamajo.
"Želim naučiti šivati gumb iglom i saditi biljke", govori učenica Dora Grdović.
U školi Milana Langa to je izvannastavna aktivnost koju je izabralo 20 učenika od 1. do 4. razreda. Domaćinstvo sada imaju neke, ali vraća se u sve škole samo pod drugim nazivom - praktične vještine.
"Mislim da je to odlična najava, pomalo već zakašnjela. Kod nas cilj je bio naučiti raditi rukama, a to razvija i rad mozga. Na našem Božićnom sajmu su djeca sve to obuhvatila u jednu, naučila su prodavati, kupovati, ekonomiju koja će im trebati u životu", govori učiteljica u OŠ Milana Langa u Bregani Zvjezdana Malović.
Projekt cjelodnevne škole od jeseni kreće u njih 50. Osim ovog predmeta, uvodi se prirodoslovlje te društvo i zajednica, dva predmeta koji će zamijeniti postojeći - prirodu i društvo. Alternativa vjeronauku bit će svijet i ja, a učenici će imati i više sati matematike i hrvatskog.
Za ravnatelje još je puno nepoznanica.
"Pitanje je tko će to sve predavati, kako će se organizirati, koliko će nastava trajati, što će na sve reći učitelji. To je po meni najvažnije, kao i što će reći roditelji? Zahtjevno je prijeći na jednu smjenu, puno je tu učionica koje se treba izgraditi", kazao je ravnatelj OŠ Milana Langa u Bregani Igor Matijašić.
Plan Ministarstva je da redovna nastava traje do 14 sati, a nakon pauze za ručak slijede izvannastavne aktivnosti. U školi će se pisati zadaće, ponavljati i dodatno pojašnjavati gradivo.
"Mislim da nećemo nikad uspjeti iskorijeniti instrukcije, ali mislim da će velika većina učenika kroz ovu priču edukacije unutar školske zgrade izbjeći potrebu za tim", kazao je ravnatelj OŠ Većeslava Holjevca u Zagrebu Slaven Staklenac.
Javni poziv za 50 eksperimentalnih škola još nije objavljen. Uvjet je da nastavu imaju u jednoj smjeni. Izabrane škole dobit će sredstva za opremu, a djelatnicima će rasti plaće od 15 do 25 posto.
"Povećanje od 170 do 270 eura toliko je to predviđeno i to sigurno nije dostatno ako se odgojno obrazovni rad povećava za 30, 40 ili više posto. Prosvjetne vlasti se trebaju potruditi da nepovjerenje pretvore u povjerenje, a to se čini kao nemoguća misija", govori predsjednik Sindikata Preporod Željko Stipić.
Misija Ministarstva je da cjelodnevna škola u svim školama zaživi do 2027. To zahtjeva prelazak na jednosmjenski rad te dogradnju i izgradnju novih škola.