Obrazovni sindikati traže ukidanje dopunskog rada odnosno onoga što zovemo produžena nastava. Traže vraćanje ljetnog popravnog roka.
Zašto tražite ukidanje dopunskog rada?
Ovih zadnjih devet godina otkad je uveden nije pokazao rezultate kakvi su se od njega očekivali. Očekivalo se da će biti pomoć učenicima i da će učenici na kraju dopunskog rada biti sposobniji, odnosno da su ispunili svoje obrazovne ishode, nažalost to se nije dogodilo. Učenicima je poslana kriva poruka da se može deset mjeseci ne raditi, a da će se na kraju čudesno u deset sati nastave odnosno u dva sata po danu u jednom tjednu sve naučiti. Svatko tko radi u školi zna da je to nemoguće.
Događa li se da nastavnici zaključuju dvojke samo da bi izbjegli dopunski rad?
Nažalost da. Ne trebamo žmiriti pred tim problemom jer da nastavnici ustraju na kvalitetnim kriterijima onda bi pune škole bile produžne nastave. Ovako linijom manjeg otpora nastavnici za svakog učenika koji barem naslućuje gradivo daju dvojku. To nije dobra poruka. To je najveća šteta učenicima.
Kada pričamo o dopunskom radu to se razlikuje od dopunske nastave koja traje cijele godine. Koje je rješenje?
Rješenje je da ta dopunska nastava koja je svakako nastavnicima plaćena bude obavezna i da se prati prisustvovanje učenika koji imaju poteškoća u učenju kako bi u tih 10 mjeseci uz još jedan sat dopunske nastave imali mogućnost savladati gradivo na vrijeme i kvalitetno. Onda bi taj ljetni popravni rok, odnosno jesenski svakako bili izbjegnuti. Učenik bi u kontinuiranom učenju postigao ono što se od njega očekuje