Povećanje cijena avio karata, apartmanskog i hotelskog smještaja, inflacija, ali i otkazivanje letova zbog štrajkova aerodromskog osoblja rezultirali su povećanim interesom za organiziranim putovanjima.
Takvi aranžmani sve su popularniji osobito među Nijemcima i Britancima koji prosječno biraju putovanja od 450 dolara po osobi.
Ljetovanje u paket-aranžmanu ili u vlastitoj organizaciji? Oni koji vole spontano odlučivati na licu mjesta, moraju se sami potruditi sve organizirati.
"Više volim ići u apartman jer mogu jesti kao sa svojom obitelji doma. Kupimo namirnice u trgovini i poslije zajedno kuhamo u kuhinji apartmana. A u vrijeme večere idemo van i biramo u koji ćemo restoran", kaže mlada Talijanka Alexandra.
Individualna putovanja voli Španjolac José. "Preferiramo pripremiti sami plan i nekada ga i slijedimo, ali to i je smisao. Ne mora biti po planu, možemo ga mijenjati", napominje.
Noviji trendovi kažu da se sve više turista odlučuje za dobre stare paket aranžmane u kojima je uključeno sve –prijevoz, smještaj, pa čak i svi obroci.
- Ljudi hoće biti sigurni u ono što će dobiti. S druge strane, ako se dogodi bilo kakav problem na putovanju, bilo s aviokartama, bilo sa smještajem, vi imate agenciju kojoj se možete obratiti i zaštićeniji ste u tom smislu i onda je to, naravno, mnogo lakše - kaže direktorica Turističke zajednice Iva Bencun.
Prema Euromonitoru, ove je godine u Europi prodano 11 posto više organiziranih putovanja u odnosu na lani. Zbog poskupljenja i financijske krize turistima je važna i ušteda, a veliki touroperatori od hotelskih kuća i aviokompanija dobiju povoljnije cijene.
"Ono što je bitno naglasiti je da je paket aranžman jeftiniji nego da to ljudi rade sami jer praktički agencije svoju naknadu naplaćuju od provizije koju dobiju od raznoraznih pružatelja usluga", pojašnjava predsjednik Udruge hrvatskih turističkih agencija Tomislav Fain.
Južnokorejci, Španjolci i Nijemci na kružnim putovanjima najčešći su gosti zadarskog hotela koji i nije uz more, nego je u stambenoj četvrti Dračevac.
"Kod nas u hotelu je to jako zastupljeno. Imamo preko 60 posto gostiju koji dolaze preko aranžmana. Mi smo prolazni hotel, tako da u tim aranžmanima oni uvijek imaju na bazi polupansiona uslugu, a u sklopu agencija vođenje gradom i ostale usluge koje dobiju u aranžmanima", kaže direktor hotela Mate Čulina.
Prodaja aranžmana povećana je i među Hrvatima koji žele putovati u inozemstvo.
"Pogotovo nakon kovida, kada je većina koja je išla preko agencija ipak dobili svoj novac natrag, a oni koji su rezervirali sami svoja putovanja, jednostavno su ostali bez svih uplaćenih sredstava", dodaje Fain i procjenjuje kako je ovom trenutku vjerojatno polovicu putovanja organiziraju turističke agencije.
Sigurnost, ušteda, ali i bezbrižan odmor bez opterećenja organizacijom putovanja plusevi su na strani paket-aranžmana, pa se očekuje da će taj trend i dalje rasti.
POGLEDAJTE VIDEO: Bježe od vrelog ljeta na sjever. Žele li se 'klimatski turisti' odmarati na Jadranu na +35?