EVO I ZAŠTO /

Uskoro će vozači napraviti veliku promjenu na automobilima: 'Nije obavezno, ali preporuča se'

Iako zakonska obaveza postoji za korištenje zimske opreme, ne postoji ona za korištenje ljetnih guma. Ali, ljetna guma se stavlja najviše iz sigurnosnih razloga

24.3.2025.
20:57
VOYO logo

U nedjelju počinje ljetno računanje vremena, čime prestaje obveza paljenja dnevnih svjetala na vozilima. No, to je i podsjetnik vozačima kako bi trebali rezervirati termin za promjenu guma. Jesu li gužve kod vulkanizera već počele provjerio je reporter Boris Mišević.

Stare zimske, izlizane i potrošene gume odlaze, a stavljaju se nove ljetne gume koje imaju duboke utore. Iako zakonska obaveza postoji za korištenje zimske opreme, ne postoji ona za korištenje ljetnih guma. Ali, ljetna guma se stavlja najviše iz sigurnosnih razloga.

"Ljetna guma je inače napravljena od tvrđe smjese i ima manji put kočenja. Manje je bučna i jednostavno prijeći će puno više kilometara nego zimska. Najviše iz aspekta sigurnosti se preporučuje staviti ljetna guma i naravno zbog same ekonomičnosti", rekao je Damir Hrnčić, voditelj prodaje u vulkanizerskom servisu.

Ako novu zimsku gumu vozite preko ljeta na visokim temperaturama, postoje posljedice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
'VRLO JE SKUPO' /

Donald Trump želi ukinuti ljetno računanje vremena

Image
'VRLO JE SKUPO' /

Donald Trump želi ukinuti ljetno računanje vremena

"Potencijalne posljedice su upravo taj sigurnosni aspekt. Duži put kočenja i sama guma će se brže potrošiti. Buka je isto bitan faktor u cijeloj priči", objašnjava Hrnčić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kod vulkanizera još uvijek nema redova, nema gužvi i one frke koja je za jesensko mjenjanje guma karakteristična.

"Gledajući gledajući ovu prognozu i u nekom narednom periodu nema nikakvih oborina, pa tako mislim da je sad pravo vrijeme, ako se hoće izbjeći neko veće čekanje. I tako da ja bih preporučio da se već sada polako krene kod vulkanizera", objasnio je Hrnčić.

A postoje i univerzalne gume.

"To je neko kompromisno rješenje za vozače koji rade, recimo, 10 do 12 tisuća kilometara godišnje i ne idu na nekakva velika i zahtjevna putovanja i velike zahtjevne dionice. Jer isto tako bi rekao što mi u žargonu kažemo - ne možemo imati istu obuću i ljeti i zimi. Ovo je neki kompromis", rekao je Hrnčić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
BNP
PREMIJERA NOVE SEZONE!
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
SIGURNOSNI PROPUST U SAD-A /

Trumpov uzdanik slučajno otkrio vojne tajne njegovom najvećem kritičaru. Akrap: 'Pitanje je...'