Omiš će ovo ljeto živjeti u nesnosnim gužvama jer će prva faza omiške obilaznice, uključujući i preko Cetine, u promet tek krajem godine. Most je dovršen u ožujku, no na njemu se još uvijek radi. Saznali smo u kojoj su fazi dodatni radovi te hoće li ova situacija stvoriti probleme u nadolazećoj turističkoj sezoni
Iako je još početkom ožujka most spojen, danas se na njemu opet vari. Koristi se i posebno vozilo s kojim je radnicima dostupan i donji dio konstrukcije. Na sedamdeset metara iznad rijeke Cetine.
Intenzivirali su se radovi na opremanju mosta, ali i dvaju tunela koji su dio prve faze omiške obilaznice. Izvođač radova uveden je u posao, ima rok od sedam mjeseci, a posebna oprema uskoro bi trebala stići na gradilište.
„Bit će ograda jedna interesantna s južne strane, burobrani sa sjeverne strane, rasvjeta mosta, bit će i dekorativna rasvjeta koja će osvijetliti most da on ljepše izgleda", rekao nam je Tomislav Cvetko s Hrvatskih cesta.
Osim što impresivno izgleda izvana, uvjerava naš inženjer, unutrašnjost mosta jednako je zanimljiva.
Naše kamere prve su zavirile u beskrajne labirinte pune cijevi i opreme koja se upravo ugrađuje.
U samoj su unutrašnjosti omiškog mosta u tijeku posljednji radovi opremanja, koji će vjerojatno trajati do konca ove godine kada će i prva vozila tek proći preko mosta. Dotad će sav promet ići starim omiškim mostom.
Pred Omišanima tako slijedi nova turistička sezona sa starim problemima, nepreglednim kolonama automobila samim centrom grada.
„Nadamo se da će bit bolje kad naprave most kako su rekli, ali sad ćemo vidjet", rekao nam je Edo Berbić iz Omiša, Đoni Bajrić koji je tamo živi 53 godina nam je objasnio da su im gužve uvijek bile problem.
S puštanjem mosta za promet će se otvoriti i pristupne ceste, a time i tuneli, Omiš i Komorjak.
Tunel Komorjak račva se u dvije tunelske cijevi. Jedna koja još uvijek vodi u nigdje i dio je buduće brze ceste Omiš – Split i ova druga koja vodi prema omiškom zaleđu..
Dok Omišani slave, njihovi susjedi iz zaleđa zabrinuti. Postojeća županijska cesta, koja im doslovno prolazi kroz dvorišta obiteljskih kuća i škola, kažu, nije adekvatna za tu količinu prometa.
„Bilo je i tih problema dole isprid škole, djeca su bila stradavala. Nas je sad strah što sve dolazi, što će biti. Tako da eto apeliramo samo na tu neku sigurnost i ništa više", rekao nam je Ivan Pivčević iz mjesnog odbora Naklice.
Traže hitno projektnu dokumentaciju za rekonstrukciju, a do tada na kritičnim točkama nogostupe za pješake, kamere i svjetlosnu signalizaciju.