Državni brodar prevezao je ove godine 12 milijuna i 100 tisuća putnika i ima rast od 4 posto u odnosu na prošlu godinu.
Godina koja je donijela potpuni oporavak tržišta prometa, donijela je i rekord. Po prvi put u 76 godina postojanja Jadrolinija je prevezla više od 3 i pol milijuna vozila u jednoj godini.
Zimi su na trajektima najčešće oni koji svakodnevno putuju i brodski im je salon poput vlastitog dnevnog boravka.
"Prezadovoljan sam s trajektom i sa svim. I ova linija ne može nego tako biti. A kako će biti za budućnost ja ne znam", kaže Dujo Vitlov iz Ugljana na Ugljanu, a Jadranka Knežević objašnjava kako iz Sv. Petra svaki dan vozi do zadarske Gaženice i iz Preka do ambulante u Kukljici na Ugljanu.
Boravak na trajektu joj dođe kao predah.
"Ja sam obiteljska liječnica u mjestu Kukljica na otoku Ugljanu i 15 godina putujem s Jadrolinijinim trajektima. Svaki dan. Trajekt mi je lijepo prijevozno sredstvo zato što u njemu mogu ili pričati s nekim malo, ili meditirati, moliti, čitati", kaže.
Samo na liniji Zadar – Preko – Zadar, drugoj najprometnijoj na Jadranu nakon linije Valbiska - Merag, prevezeno je pola milijuna vozila. Iskusnog kapetana Jadrolinijinog trajekta Jadran to ne čudi:
"Mislim da je to razlog što su dva otoka velika vrlo blizu sjedištu Županije, Zadra, još su spojeni mostom, tako da gradnja je krenula, živnulo je tržište tako da kamionski i teretni promet je strahovito u povećanju", poručuje kapetan Ivica Pedišić.
Najprometnija linija na splitskom području je ona prema Supetru, a rast prometa osjetan je izvan turističke sezone.
"Zimi tu su nam naravno više kamioni, građevina, naravno radi se, priprema se za sezonu. Odmah po završetku sezone kreće se s planovima za novu, posla ima", ističe Jelena Ivulić, voditeljica Agencije Jadrolinije u Splitu.
Rijetke su vremenske neprilike po kojima ne isplovljavaju poput nedavne četverodnevne odsječenosti Lastova od kopna za vrijeme olujnog juga kada su putnici negodovali jer su prespavali noć na trajektu u Vela Luci.
Državni nacionalni brodar dio je strateške prometne infrastrukture u Hrvatskoj, a flotu koja je zašla u pozne godine polako mijenja. U idućoj godini tri nova trajekta dolaze na splitsko i riječko područje.