Odlaze li instrukcije u povijest? Ministar obrazovanja poručuje - u cjelodnevnoj školi za njima neće biti potrebe.
Sada privatne instrukcije koristi gotovo 40 posto učenika osmih razreda.
Nakon nastave u školi će se pisati zadaće, ponavljati i dodatno objašnjavati gradivo. Tako bi se u cjelodnevnoj školi potreba za privatnim instrukcijama trebala svesti na minimum.
"Ne znam hoće li instrukcije ikada biti iskorijenjene ali ako se dobro organizira rad mislim da će biti više vremena za dodatni i dopunski rad s učenicama pa će možda biti manje potrebe za instrukcijama", rekao je Krešimir Supanc, ravnatelj OŠ Jure Kaštelana u Zagrebu.
Matematika, prirodoslovni predmeti, ali i strani jezici - privatne instrukcije koristi gotovo 40% učenika osmih razreda.
"Da bi se smanjile instrukcije djeci je potrebno osigurati podršku unutar školskog sustava. Da škola buda ta koja reagira na posebne potrebe djece, da nastava bude prilagođena i da odgovara različitim učenicima i da se pomogne djeci koja ne mogu ostvariti zahtjeve koja redovna nastava ima", rekla je Zrinka Ristić Dedić iz Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu.
Dopunska nastava koja u školama postoji, čini se, nije dovoljna.
"Ima situacija kada učenici ne obavijeste roditelje da je organizirana dopunska nastava, pa se roditelji iznenade kad dođu u školu zbog loših rezultata. Ili ih učenici izbjegavaju, ne žele doći", ističe Supanc.
U cjelodnevnoj školi potrebe za privatnim instrukcijama neće biti. Sve će se odrađivati tijekom obveznog boravak u školi - poručuje ministar.
"Širina tog dijela obuhvata rada s učenicima može biti u grupama, može biti pojedinačno, mogu učitelji ponavljati određene lekcije za koje misle da djeca nisu dobro usvojila. Nakon toga djeca idu kući nemaju domaću zadaću i nemaju potrebe za dodatnim instrukcijama", rekao je Radovan Fuchs, ministar znanosti i obrazovanja.
Na taj način sva djeca će imati jednake uvjete, a hoće li roditelji djecu ipak slati na privatne instrukcije, odluka je, kaže, na njima.
"Danas roditelji i djeca idu lakšim putem, instrukcije uzimaju za nerad i to sve skuplje plaćaju. Nisam za instrukcije", rekla je Ivona Bašić.
"Sve bi trebali naučiti u školi, učitelji bi trebali biti ti koji mogu to znanje prenijeti djeci", izjavila je Ivana Horvat.
Projekt cjelodnevne škole kreće na jesen u 50 škola. Koliko će se smanjiti privatne instrukcije, pokazat će rezultati ovog eksperimenta.