More medijskih kuća, portala i podataka. S pojavom društvenih mreža, situacija je izmaknula kontroli. Dodajmo tome umjetnu inteligenciju - i sve što kreativan um zamisli - postaje dezinformacija.
"Zdravlje, klima, ranjive skupine poput migranata, pripadnici LGBT zajednice i žene - sve su to teme koje se mogu lako iskoristiti za dezinformiranje", kaže Lina Ginsborg iz Europskog opservatorija za digitalne medije.
Zato će odsad stručnjaci iz zdravstveno-obrazovnih ustanova i udruga civilnog društva dodatno kontrolirati vijesti hrvatskih medija, a provjerene informacije objavljivati na platformi TočnoTako.hr. Cilj je pomoći građanima da se snađu u moru informacija.
'Upozorenje za ubudće'
Resorna ministrica Nina Obuljen Koržinek nada se da će ova platforma poduprijeti kvalitetno novinarstvo. "Taj model kojim smo mi krenuli, a u koji se interesiraju i brojne druge europske države, neće samo doprinijeti provjeri činjenica nego bi, posredno i neposredno, trebao doprinijeti povjerenju u one medije koji su utemeljeni na etičkim principima", ističe.
Dok voditelj projekta TočnoTako.hr Robert Tomljenović pojašnjava da će se provjeravati što mediji objavljuju po različitim temama i dodaje: "To je više profesionalna packa i upozorenje za ubuduće. Ta platforma bi trebala biti jedna odličan alat medijima u njihovom radu i provjeravanju informacija i trebala bi ubrzati vaš posao".
U usporedbi s ostatkom Europe, Hrvatska lošije stoji kad je riječ o dezinformacijama. Posebno su podložni najmlađi.
"Primjećujemo stvari zabrinjavajuće vezano uz TikTok trendove gdje se izazivaju na svakakve gluposti i po zdravlje i život opasne stvari - poput koliko možete pojesti u danu, koristite preparate za mršavljenje, koristite preparate koji ugrožavaju zdravlje - to smo primijetili kao baš veliki trend", upozorava nastavnik Akademije za umjetnost i kulturu Osijek Tomislav Levak.
Iz EU fondova za ovaj projekt izdvojeno je šest milijuna eura.