Nalet vlaka na vozilo na pružnom prijelazu u Lugu, između kolodvora Bjelovar i Kloštar, ni 24 sata nakon što se isto dogodilo svega 6 kilometara dalje. U Novim Plavnicama putnički vlak sudario se s kombijem. Na mjestu nesreće - vozači danas na oprezu.
"Da se to dogodilo nije čudo, jer ta se rampa kvari svako malo. I kada se nazove kažu da znaju i na tom se ostaje. ", kaže nam Ivan Lončar iz Nove Plavnice
Ivan Šegrt iz Gudovca tvrdi da on uvije stane bez razlike je li rampa spuštena ili nije.
"Stanem, pa onda, što je sigurno je sigurno", ističe.
Oba vozača su prevezena u bjelovarsku bolnicu zbog lakših ozljeda.
" Samo sam čula kada je lupilo i izišla sam i čula sam da hitna svira. Onda sam išla okolo kuće i vidjela sam da je hitna došla i auto je bio odbačen na onaj dio tamo dolje.", kaže Iva Radoš iz Nove Plavnice.
Kako neslužbeno doznajemo, na mjestu današnje nesreće vozač nije stao na znak stop. Prijelaz je osiguran i Andrijinim križem, no ne i rampom. Kod Novih Plavnica su postavljeni polubranici. Zašto nisu radili - uz ostale, istražuje i policija.
" To su radnje koje su u tijeku i usmjerene su u tom pravcu, da se utvrde sve činjenice i okolnosti kako je do toga došlo, a poglavito okolnosti vezane za činjenicu polubranika, u kakvom su položaju bili", kaže nam Veseljko Ravenščak, policijski službenik za promet PU bjelovarsko-bilogorske
Prema informacijama iz Agencije za istraživanje nesreća u prometu, zakazao je automatski sustav koji podiže i spušta polubranike, odnosno rampe, i one su bile podignute. Međutim stotinjak metara prije pružnog prijelaza, kontrolni signal pokazivao je kvar.
"Načelno, kada se dogodi kvar, postoji protokol. Vlak se obavezno zaustavlja ispred cestovnog prijelaza i nakon što se uvjeri da nema nikoga lagano krene preko cestovnog prijelaza najbrže 10 km na sat dok lokomotiva ne prijeđe cestovni prijelaz a onda nastavlja vožnju redovnom brzinom", tvrdi Marko Car, sudski vještak za željeznički promet
Inače, prošle godine se dogodilo 29 nesreća na željezničko-cestovnim prijelazima. Godinu prije 22, 2021. ih je bilo 35, a 2020. - 30 nesreća.
"Na prugama u Hrvatskoj ima 1440 cestovnih prijelaza preko željezničke pruge, većina nije tehnički osigurana, iako se smatraju osiguranim. Osiguraju se ili tehničkim sredstvima - branicima i polubranicima ili samo svjetlosnim signalima ili prometnim pravilima",objašnjava Marko Car
Iz HŽ-a ne žele komentirati nesreće kod Bjelovara do kraja istrage. Tko je odgovoran - trebalo bi se utvrditi idućeg tjedna.