"Prije neki dan sam kupila pasiranu rajčicu za 1,15 eura, a sad je moram prodavati za 1,09. Za manje nego što sam je nabavila. Ista stvar i s jajima. Svaki dan, na svakom ulaznom računu su neke cijene otišle gore po par centi, ali kroz par ulaza to se osjeti", kazala je za RTL Danas vlasnica trgovine u Zagrebu, Melita Husnik.
Ograničene cijene mogle bi ograničiti i ponudu, a u isto vrijeme dobavljači trgovcima šalju nove cjenike.
"Dobavljači su najavili dizanje cijena od 5 do 10 posto. To će za nas biti veliki udarac, za naše prodajne cijene koje ćemo time morati dizati, a tu će kupci najviše gubiti", upozorava Husnik.
Dok je cijena 30 proizvoda ograničena, druge bi mogle rasti, kaže potpredsjednik Nadzornog odbora Orbico grupe Stjepan Roglić, inače najveće tvrtke za distribuciju prehrambenih proizvoda u zemlji.
"Dio dobavljača sad već nakon turističke sezone su najavili veće cijene, dio dobavljača će to napraviti iza Nove godine, a dio pred iduću turističku sezonu. U svakom slučaju, ta poskupljenja nisu nikad bila u najavi veća od 10 posto", dodaje.
U Konzumu pak, za sada nemaju takvih najava.
"Mislim da je trenutak da svi u vrijednosnom lancu prepoznaju trenutak u kakvom jesmo i da se priključe ovoj inicijativi. Mislim da će dobavljači isto pristupiti tome i ne vjerujem da će doći do nestašice proizvoda", ističe predsjednik Uprave Konzuma, Zoran Mitreski.
Nestašice nema, no nisu sve police u trgovinama pune. One s proizvodima sa sniženim cijenama prazne se prije nego što se stignu napuniti. Uglavnom je riječ o skupljim proizvodima.
"Logično da će potrošač koji poznaje kategoriju proizvoda prvo kupiti skuplji proizvod, koji je inače bio skup, a njemu nedostupan po istoj cijeni kao što je prije kupovao neki jeftiniji proizvod, a njemu dostupan. Logično da će u tom trenutku nestat roba koja je prije bila skuplja, a sad je izrazito jeftinija", kazao je RTL Danas Stjepan Roglić.
Znak za ograničenu cijenu nije obvezan, s toga ne čudi da ga neki trgovci nisu ni postavili na sve proizvode.
"Čini mi se da će potrošači morati postati Sherlock Holmes da u dućanu nađu to što je ograničeno i kupe to po povoljnijoj cijeni", istaknula je predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, Ana Knežević.