Umjesto za sat vremena trajektom, pola sata do kopna. Velika je to želja Bračana o kojoj sanjaju desetljećima. Sve su bliže tom cilju jer peticiju koju su pokrenuli potpisalo je više od tri tisuće građana.
"Mislim da to puno znači. Ima dosta ljudi koji idu na posao svaki dan i iz Splita na otok i s otoka u Split. Isto tako studenata i srednjoškolaca", kaže Nikola Damjanović iz Supetra.
"To bi bio spas. Koliko vjerujete da će to i biti? Ja vjerujem sto posto", kaže Jelka Borić iz Supetra.
"Najgore je ujutro kad se ide, ne može se uhvatit avion i to, mora se uzet dan pa noćit u Splitu ili ako se ide za Zadar mora se dan prije, al u svakom slučaju je povoljno", kaže Husein Mešanović iz Supetra. U Agenciji za obalni linijski pomorski promet su nam potvrdili kako su zaprimili zahtjev Bračana. Provjerit će potrebu otočana i opravdanost linije.
"Po provođenju navedenog postupka pronaći će se optimalni model održavanja linije očekivano početkom 2025. godine", kaže Agencija o katamaranu za Brač. Dva milijuna putnika i pola milijuna vozila u prošloj je godini trajektima Jadrolinije prevezeno s kopna na Brač i obrnuto. Više od polovice stanovnika Hrvatske.
"Koliko sam shvatila trebaju utvrditi broj putnika, potrebu za tim, tako neke analitičke podatke. Mislim da se to može u vrlo kratkom periodu napraviti. Uostalom imamo sve podatke već unazad s obzirom na trajektnu liniju koja vozi na toj relaciji", kaže gradonačelnica Supetra Ivana Marković (SDP).
Iz HDZ – a poručuju kako su procedure već pokrenute, a odrađeni su i prvi sastanci.
"Velika je vjerojatnost. Vlada Republike Hrvatske na čelu s premijerom Andrejom Plenkovićem jako je senzibilizirana za otočku problematiku, za život nas otočana tako da se radi na još boljoj prometnoj povezanosti kopna i otoka", kaže saborska zastupnica Danica Baričević (HDZ).
Osim Supetra, želja Bračana je da se povežu i druga mjesta na sjevernoj strani Brača - Postira, Pučišća i Povlja. Odluka, za koju se Bračani nadaju da će biti brza i pozitivna, sada je u rukama Butkovićeva ministarstva.