Raspoloženje nacije vidi se na Twitteru

Kako najlakše doznati je li neka nacija sretna? Ključ za odgovor na to pitanje nalazi se u milijunima poruka na Twitteru.

28.7.2010.
16:35
VOYO logo

Alan Mislove sa Sveučilišta Northeastern u Bostonu i njegov tim proučavali su tweetove u sklopu projekta koji su nazvali Puls nacije. Kako bi zaključili nešto o raspoloženju nacije, u periodu od tri godine filtrirali su tweetove koji sadrže riječi iz sustava za procjenu riječi. U tom sustavu, riječi se rangiraju prema pozitivnim konotacijama. Iz istraživanja su izbačeni svi stranci i svi Amerikanci koji u svom profilu nisu naveli točnu lokaciju.

Ovo je znanstvenicima ostavilo tristo milijuna tweetova, i svaki je ocijenjen s obzirom na broj pozitivnih i negativnih riječi u poruci. Riječi kao "dijamant", "ljubav" i "raj" ocijenjene su pozitivnima, dok su "pogreb" i "samoubojstvo" negativni. Zanimljivo, "zubar" je neutralna riječ.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Konačno, istraživači su izračunali prosječnu ocjenu raspoloženja za svaku saveznu državu i za svaki sat u tjednu, te su tako stvorili seriju karata raspoloženja.

Vizualizacije raspoloženja nacije su nevjerojatne i vrlo je zanimljivo vidjeti kako se raspoloženje mijenja s vremenom. Znanstvenici očekuju kako će se sličan sustav uskoro koristiti u komercijalne svrhe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naravno, u ovom sustavu ima grešaka. Ako netko tweeta: "Nisam sretan", poruka će dobiti visoku ocjenu jer koristi riječ "sretan", no ovakve greške se izgube u masi obrađenih poruka.

Budući da su podaci na Twitteru javno dostupni, mogu se koristiti za razna istraživanja na puno jeftiniji i brži način od javnih anketa. Rezultati će biti malo grublji, no ponekad je to dostatno.

Pogledajte kako Amerika mijenja raspoloženje tokom dva dana:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članci: arti-201007080313006 arti-201007020150006 arti-201007060085006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike