preteški i nesigurni? /

Pulski Uljanik i Jadrolinija u sukobu zbog isporučenih trajekata

Nakon početne euforija s novim trajektima pulskog Uljanika, koji su ovo ljeto prvi put zaplovili Jadrolinijinim trasama, počeli su se otkrivati nedostaci. Najveći nacionalni brodar je sve bliže poslovnom sukobu s najvećim nacionalnim brodogradilištem.

22.8.2014.
17:49
VOYO logo

Trajekt Brač već je na otoke Cres i Lošinj prevezao tisuće putnika i automobila. Oku laika sve izgleda savršeno.

"Što se tiče udobnosti, izgleda, moderan, prekrasan, ja nemam nikakvih zamjerki", kaže Vlado Iviček iz Zagreba. 

No, sve su glasnije spekulacije da cijeli posao baš i nije odrađen prema pravilima struke.

"Ja bih volio da to nije istina, ali ako tvrde stručnjaci, ako je to stručna ekspretiza, onda je zaista to zabrinjavajuće", kaže Mario Šimunović iz Rijeke.

RTL posjeduje dokumente u kojima inspektor za investicije Jadrolinije, Marin Kustić, između ostalog piše kako su trajketi Kornati i Brač isporučeni s masom praznog broda većom za 230 tona od predviđenog. Iz tog razloga, navodi, brodovi plove stalno s ukrcanim tekućim balastom, a nekoliko su puta već plovili s nedozvoljenim gazom.

"Smatram da je osnovna pogreška načinjena kad je Jadrolinija prepustila izradu ugovorenih brodova brodogradilištima. U takvim uvjetima, kada je graditelj ujedno i projektant, izgubljena je kontrola nad projektnim rješenjima, kao i mogućost pravovremene intervencije u projektna rješenja", tvrdi Kustić.

Prema njegovim izračunima, zbog manjkavosti će u 20 godina Jadrolinija potrošiti 4 milijuna eura goriva više. Iz Uljanika stiže oštra reakcija. Može se, kažu, razgovorarati o detaljima, ali sigurnost plovidbe nije upitna.

"Tvrditi da brod nije siguran za plovidbu, to je naprosto neistina. Svi brodovi Jadrolonije izgrađeni u Uljaniku su sigurni za plovidbu i o toj sigurnosti imaju sve adekvatne potrebne dozvole hrvatskog registra", kaže direktor Poslovno-informacijskih sustava Uljanik grupe, Hrvoje Markulinčić.

Zato se kod primopredaje trajekata, u nazočnosti ministra, baratalo velikim riječima.

"Smatramo da je naša misija konstantno ulaganje u njezinu obnovu i modernizaciju, upravo će to omogućiti daljnje poboljšanje naših usluga", govorio je prije dva mjeseca predsjednik Uprave Jadrolinije, Alan Klanac.

No, kada se nakon dva mjeseca pita o tim istim ulaganjima, iz uprave stiže tek šturo priopćenje.

"Prvenstveno bismo htjeli našim putnicima poručiti kako je putovanje našim brodovima u potpunosti sigurno... Još jednom izričito tvrdimo kako su komercijalni interesi Društva maksimalno zaštićeni kroz ugovore potpisane s brodograditeljem", stoji u priopćenju.

Radničko vijeće, koje je lavinu pokrenulo, najavljuje da će vrlo brzo iznijeti i svoju stranu priče.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo