Trajekt Brač već je na otoke Cres i Lošinj prevezao tisuće
putnika i automobila. Oku laika sve izgleda savršeno.
"Što se tiče udobnosti, izgleda, moderan, prekrasan, ja nemam
nikakvih zamjerki", kaže Vlado Iviček iz Zagreba.
No, sve su glasnije spekulacije da cijeli posao baš i nije
odrađen prema pravilima struke.
"Ja bih volio da to nije istina, ali ako tvrde stručnjaci, ako je
to stručna ekspretiza, onda je zaista to zabrinjavajuće", kaže
Mario Šimunović iz Rijeke.
RTL posjeduje dokumente u kojima inspektor za investicije
Jadrolinije, Marin Kustić, između ostalog piše
kako su trajketi Kornati i Brač isporučeni s masom praznog broda
većom za 230 tona od predviđenog. Iz tog razloga, navodi, brodovi
plove stalno s ukrcanim tekućim balastom, a nekoliko su puta već
plovili s nedozvoljenim gazom.
"Smatram da je osnovna pogreška načinjena kad je Jadrolinija
prepustila izradu ugovorenih brodova brodogradilištima. U takvim
uvjetima, kada je graditelj ujedno i projektant, izgubljena je
kontrola nad projektnim rješenjima, kao i mogućost pravovremene
intervencije u projektna rješenja", tvrdi Kustić.
Prema njegovim izračunima, zbog manjkavosti će u 20 godina
Jadrolinija potrošiti 4 milijuna eura goriva više. Iz Uljanika
stiže oštra reakcija. Može se, kažu, razgovorarati o detaljima,
ali sigurnost plovidbe nije upitna.
"Tvrditi da brod nije siguran za plovidbu, to je naprosto
neistina. Svi brodovi Jadrolonije izgrađeni u Uljaniku su sigurni
za plovidbu i o toj sigurnosti imaju sve adekvatne potrebne
dozvole hrvatskog registra", kaže direktor
Poslovno-informacijskih sustava Uljanik grupe, Hrvoje
Markulinčić.
Zato se kod primopredaje trajekata, u nazočnosti ministra,
baratalo velikim riječima.
"Smatramo da je naša misija konstantno ulaganje u njezinu obnovu
i modernizaciju, upravo će to omogućiti daljnje poboljšanje naših
usluga", govorio je prije dva mjeseca predsjednik Uprave
Jadrolinije, Alan Klanac.
No, kada se nakon dva mjeseca pita o tim istim ulaganjima, iz
uprave stiže tek šturo priopćenje.
"Prvenstveno bismo htjeli našim putnicima poručiti kako je
putovanje našim brodovima u potpunosti sigurno... Još jednom
izričito tvrdimo kako su komercijalni interesi Društva maksimalno
zaštićeni kroz ugovore potpisane s brodograditeljem", stoji u
priopćenju.
Radničko vijeće, koje je lavinu pokrenulo, najavljuje da će vrlo
brzo iznijeti i svoju stranu priče.
Nakon početne euforija s novim trajektima pulskog Uljanika, koji su ovo ljeto prvi put zaplovili Jadrolinijinim trasama, počeli su se otkrivati nedostaci. Najveći nacionalni brodar je sve bliže poslovnom sukobu s najvećim nacionalnim brodogradilištem.