Hrvatski poučak /

Pruge se obnavljaju, vlakovi brži, ali putovanje nije kraće!

Nakon autocesta na red su došle željeznice koje je Kukuriku Vlada uvrstila među svoje prioritete. Već dvije godine traje reforma nekadašnjeg giganta HŽ-a, a obnavljaju se deseci kilometara pruga.

10.12.2013.
19:00
VOYO logo

Vedran koji iz Siska putuje na fakultet u Zagreb u vlaku na dan provede više od 2 sata. Nije mu jasno zašto su vlakovi tako spori.

Od sljedećeg tjedna njegov vlak vozit će na pruzi na kojoj će moći postići brzinu i od 140 kilometara na sat. No, njegov će put to skratiti za svega 8 do 10 minuta. I pruga kod Čakovca, odakle često putuju umirovljenici Slavko i Eva, djelomično je obnovljena, no to im zasad neće skratiti vrijeme putovanja.

Ove je godine obnovljeno 100 kilometara pruga, a iduće će na remont još 200 kilometara. I cijela pruga do Splita se uređuje - podsjećaju u HŽ-u.

"Mi smo sada osigurali dovoljno sredstava, odnosno ne mi nego hrvatska vlada i sad smo u mogućnosti sa boljim izvođačima ali i sa našim društvom, pružne građevine brže izvoditi radove", kaže predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Darko Peričić.

Cijeli remont malo će značiti putnicima ako se u konačnici vrijeme puta ne skrati. Znaju ovo i u HŽ-u i upravo zato kreću u nabavku nova 44 nova vlaka, vrijednosti milijardu i 600 milijuna kuna. Za vječnog gubitaša - velik zalogaj.

"Mi se nadamo da ćemo već tijekom 2014 godine, poslovnu godinu završiti na pozitivnoj nuli i da ćemo 2015 godine krenuti u ostvarenje prihoda kojima ćemo moći financirati nabavku novih vlakova.", tvrdi član Uprave HŽ Putničkog prijevoza Robert Frdelja.

Dok sam HŽ ne zaradi za vlakove, novac će doći kreditom. Od koga, još se ne zna. No u HŽ-u optimistično najvaljuju potpisivanje ugovora za nove vlakove već sljedeći mjesec.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo