Na skupu, na kojem je bilo više stotina prosvjednika, osim hrvatskih strojovođa sudjelovali su članovi sindikata iz Norveške, Finske, Velike Britanije, Italije, Austrije, Slovenije, Belgije i drugih zemalja, kao i predstavnici Svjetske federacije transportnih radnika (ITF), Europske federacije transportnih radnika (ETF) i Europske asocijacije strojovođa (ALE).
Otkaz jer je upozorio na problem sigurnosti
Predsjednik Sindikata strojovođa Mrgan ustvrdio je da su Petroviću dali otkaz nakon što je upozorio na problem sigurnosti u željezničkom prometu i upitao "trebaju li nam se ponovno dogoditi Rudine", kada je u željezničkoj nesreći, prije više godina, smrtno stradalo sedmoro putnika.
Ukazivali smo da se mora poštivati radno vrijeme, no oglušili su se na naše zahtjeve i traže od strojovođa da voze bez stanke i odmora. Očekivali smo da ćemo zajedno rješavati probleme, no oni su se odlučili na otkaze strojovođama koji su rekli da neće voziti prugama, vlakovima i lokomotivama koje ne poznaju. Upozorili smo da Uprava Putničkog prijevoza HŽ-a zadovoljava svoje interese i nema odgovornosti, a ne zadovoljavaju nas ni njihove smjene, kazao je Mrgan.
Predsjednik željezničke sekcije Svjetske federacije transportnih radika (ITF) Oystein Aslaksen rekao je kako su sa šokom i nevjericom primili vijest o otkazu dopredsjedniku Sindikata strojovođa jer je više puta upozorio da Uprava ne radi svoj posao ili ga radi loše.
Uprava želi zastrašiti radnike
Upravo je posao sindikalaca da zaštite zdravlje i sigurnost radnika, naglasio je Aslaksen. Upozorio je kako je očito da Uprava nešto skriva i boji se kritika, pa želi zastrašiti ljude da se bore za svoja prava.
Petrović je rekao da je sve počelo u lipnju prošle godine kada je upozorio Upravu da je prekršen Zakon o sigurnosti željezničkog prometa, što je Uprava okarakterizirala kao rušenje ugleda rukovoditelja koji su, tvrdi Petrović, činili kaznena djela krivotvorenja evidencije o radnom vremenu strojovođa. "Svrha otkaza bila je da nas se uplaši, ali mislim da smo danas poslali jasnu poruku da se ne bojimo", kazao je Petrović.
Tko je izvukao ključ za upravljanje vlakom smrti?
Optužio je Upravu za narušavanje sigurnosti prometa i malverzacije s natječajem za javnu nabavu od 40 milijuna kuna. Podnio je tužbu za vraćanje na posao te je uvjeren da će silom zakona biti vraćen na posao.
"Uvjeren sam da ću i dalje biti radnik Putničkog prijevoza i da će oni koji su radili nezakonito morati odgovarati imovinom i slobodom i neće se moći sakriti iza funkcije", rekao je Petrović poručivši da su građani iz proračuna, iz kojeg je HŽ Putnički prijevoz lani dobio oko 500 milijuna kuna, morali plaćati promašaje Uprave.