nije se upalila lampica /

Prije kobnog leta, pilot Hrženjak je i na drugom MiG-u uočio probleme

Image

Stanko Hrženjak prije leta na MiG-u 21 s brojem 121, iz kojega se naposlijetku morao katapultirati, imao isti problem i na MiG-u 21 s brojem 135. Zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane general bojnik Dražen Šćuri rekao je danas da taj zrakoplov neće letjeti dok se ne ustanovi zbog čega lampica jučer nije bila upaljena.

6.8.2014.
18:35
VOYO logo

Zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane (HRZ i PZO) general bojnik Dražen Šćuri izjavio je danas kako se smatra odgovornim za sve što se događa u Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu (HRZ), vezano za jučerašnji pad MIG-a 21 kod Velike Gorice.

"Naravno da se smatram odgovornim za sve što se događa u Hrvatsko ratnom zrakoplovstvu", odgovorio je Šćuri novinarima u zrakoplovnoj bazi Zemunik na upit smatra li se odgovornim za jučerašnji pad MIG-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na pitanje tko daje dopuštenje da pilot može upravljati u nekom zrakoplovu, Šćuri je kazao kako je to stvar struke, a ne zapovjedna stvar.

"Ja na kraju odobravam da se leti. Međutim, struka - tehničari u našem zapovjedništvu zrakoplovstva iz Glavnog stožera i služba za vojni zračni promet se sastanu, stave činjenice na stol, i donesu zajednički zaključak", pojasnio je general bolnik Šćuri.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Također je rekao kako u vezi s produženjem resursa (roka upotrebe zrakoplova) postoje dvije vrste resursa - satni i vremenski.

"Satni resurs se nikad ne produžuje, a vremenski se resurs može produžiti ukoliko je ostalo dovoljno satnih resursa. Na ovim zrakoplovima (MIG-ovima) ostalo je dovoljno satnog resursa da možemo produžiti vremenski resurs. Znači, mi smo produžili iz nužnosti zato što je kasnio remont zrakoplova iz Ukrajine", kazao je Šćuri tumačeći produženje rabljenja vojnih zrakoplova od kojih se jedan jučer srušio kod Velike Gorice.

Odgovarajući na novinarska pitanja potvrdio je kako je jučer u zrakoplovnu bazu Zemunik sletio MIG 135, kojim je pilotirao Stanko Hrženjak, koji je kasnije pilotirao i MIG-om 21 koji se srušio kod Velike Gorice.

Mi to zovemo 'izvanredni slučaj'; nije mu se upalila lampica spuštenosti kotača stajnog trapa, dodao je zapovjednik HRZ-a i PZO-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U takvom slučaju, ističe general bojnik Šćuri, zrakoplov slijeće kako je pilot i napravio - nadlijetanje, traženje potvrde sa zemlje je li trap vani ili nije, dobio je potvrdu da je trap bio vani, ali lampica nije sijala. Pilot je poletio, napravio sljedeći krug, uvukao trap, te izvukao trap ponovno i onda je sve bilo u redu i sletio je normalno, naglasio je.

Dodao je kako će zrakoplov biti dignut na dizalicu te će se hidroagregatom provjeriti stanje trapa kako bi se vidjelo u čemu je problem i je li sve u redu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Taj zrakoplov neće letjeti dok se ne ustanovi zbog čega lampica jučer nije bila upaljena. To se više puta dogodilo, nije to jedinstven slučaj, istaknuo je Šćuri.

Na upit je li jučer bila riječ o zamjeni zrakoplova kojim bi pilotirao Stanko Hrženjak, zapovjednik HRZ-a i PZO-a Šćuri je odgovorio niječno.

"Nije bila zamjena, dva zrakoplova MIG-a 131 i 121 su se vraćala u Zagreb u cilju nastavka zaštite zračnog prostora. Pilot Hrženjak je bio planiran da radi taj posao, njemu je to bilo u planu. On je bio pilot koji je bio planiran za taj prelet, zaključio je Šćuri.

Napomenuo je kako su kvarovi na vojnim zrakoplovima uvijek mogući i to se događa tijekom leta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nijedan tehničar ne bi pustio neispravan zrakoplov u zrak, mi u stanju sigurnosti držimo razinu", naglasio je zapovjednik HRZ-a i PZO-a Dražen Šćuri.

sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo