Jedan na jedan. Šefovi Hrvatske i Kine. Okvir politički, sadržaj čisto gospodarstvo. Konkretnije, kineske investicije u Hrvatsku.
"Gledajte, ovdje nema trgovine, ovo je politički skup", uvjeravao je Milanović.
"Moramo pokušati udvostručiti našu trgovinsku razmjenu, udvostručimo razmjenu Europe i Kine u idućih pet godina", izjavio je kineski premijer Li Keqiang.
Vlada je delegaciju rastućeg ekonomskog diva pozvala da se jave na natječaje i ulože u modernizaciju riječke luke i u Croatia Airlines.
"Kinezi su svjesni da Hrvatska ima 1000 kilometara obale koja je sada u Europskoj uniji. Dobro, prije svega u Hrvatskoj, a onda i u EU i da ta obala praktički ulazi u srce Europe. Samo treba biti otvoren i poslovan i šansa nas neće mimoići", rekao je hrvatski šef Vlade.
Najveću šansu za kineska ulaganja ima projekt izgradnje novog kontejnerskog terminala u riječkoj luci težak 200 milijuna eura. S predviđenom dubinom mora od 17 metara Rijeka bi mogla prihvatiti i najveće kontejnerske brodove čime bi nadmašila talijansku konkurenciju.
"Nepobitno je da postoji interes, no naravno dok ne dobijemo pismo namjere i do zaključenja natječaja ne možemo reći jesu li su te intencije ozbiljne ili neozbiljne. Međutim, ja smatram da su one vrlo vrlo ozbiljne", uvjerava zamjenik gradonačelnika Rijeke Marko Filipović.
Kineske delegacije puno su puta pohodile Hrvatsku. Za vrijeme bivše, ali i sadašnje Vlade. Očekivanja uvijek velika, a delegacije sa Dalekog istoka brojne...
No ulaganja se još nisu dogodila unatoč više nego snažnom kineskom diplomatskom interesu. Što se tiče ukupnih kineskih ulaganja u 16 država srednje i istočne Europe koje su sa kineskim premijerom pregovarale u Bukureštu, ona iznose 880 milijuna dolara. Za kineski veliki kapacitet to je zapravo vrlo prilično mali iznos.