Zagorska općina Hum na Sutli nadaleko je poznata po svojoj staklarskoj industriji. Samo dvije najveće tvrtke zapošljavaju 1300 ljudi, okreću milijarde kuna. Tvornice su automatizirane i robotizirane. No ceste... Ceste je vrijeme davno pregazilo.
Velik dio nema ni nogostup, pa majke s dječjim kolicima doslovce zaobilaze bezbrojne šlepere na kolniku, roditelji stariju djecu ne puštaju samu. Preklinju da im se pomogne dok se ne dogodi tragedija. No birokracija i sudovi za ljudske sudbine ne mare. Nisu oni jedini koji imaju problem s prometnim kaosom.
Od sirovine do finalnog proizvoda koji se izvozi na globalno
tržište. Staklene boce mnogih popularnih pića, proizvode se u
ovim kalupima. Direktor Darko Ranogajec,
pokazuje nam pogon i objašnjava kako je prije dvadesetak godina
tvornica zapošljavala 100 tinjak ljudi, danas ima 760 radnika.
No, nismo ovdje zbog tvornice koja dobro radi i to u tri smjene,
već zbog drugog problema.
''Drugi je činjenica da se staklarska industrija ovdje razvila
1860-te ili u 19-tom stoljeću, da se infrastruktura radila u 20.
stoljeću, a te tvornice koje ovdje posluju su već u 21 stoljeću
čak i malo dalje po opremi koju posjeduju i po veličini
zaposlenih koji obitavaju na tako malom prostoru kao što je Hum
na Sutli'', rekao je Darko Ranogajec, direktor tvrtke Omco
Croatia.
U malom zagorskom mjestu zaposleno je 2500 ljudi. Ovdje je
smješteno nekoliko tvornica. A prometna infrastruktura,
naglašavaju ih ne prati. Istom cestom, koja prolazi kroz mjesto,
voze šleperi i hodaju pješaci.
Priču o općini u kojoj stanovnici muku muče s prometnim kaosom pogledajte u prilogu Sanje Čatipović: