Jedna ili dvije četvorke u 7. ili 8. razredu i nema šanse da upadnete u željenu srednju. Jer iz godine u godinu u Hrvatskoj je sve više učenika s prosjekom 5.0. Bilo bi to pohvalno, kad ne bi bilo umjetno. Jer već na inicijalnim ispitima u srednjoj - pokažu se ogromne razlike u znanju učenika koju su stigli s istim ocjenama. I zato je Ministarstvo odlučilo pojednostaviti pravila za uvođenje prijemnih ispita u srednje škole, koji će sada nositi i više bodova. Tko je kriv za inflaciju superodlikaša, kako ujednačiti kriterije ocjenjivanja i kako cijeli taj pritisak utječe na učenike?
''Ocjena je uvijek kombinacija i subjektivnog i objektivnog. mi
se trudimo tu da to bude što je moguće objektivnije'', rekao je
Dominik Možnik, učitelj povijesti i geografije u
OŠ kralja Tomislava u Zagrebu.
I sam kao učenik nije uvijek bio odličan. U dnevniku se našla i
pokoja trojka. Najbolje zna da ocjenu ne čine samo rezultati
ispita.
''Uvijek se pri ocjenjivanju uzimaju različiti drugi subjektivni
elementi ne znam tipa napredak učenika, zalaganje i tako dalje
tako da na temelju tih stvari se onda najčešće daje učenicima
nešto veća ocjena'', rekao je Možnik.
A bez najveće - ocjene odličan, upis u željenu srednju školu -
danas je gotovo nemoguć.
''Ako imaš 5.0 onda ćeš se upisati u jednu jako dobru srednju'',
izjavila je Klara Tomšić, učenica 8. razreda OŠ
kralja Tomislava u Zagrebu.
No iako odlična učenica, nema 5.0. Kao ni njezina prijateljica iz
razreda. Gimnazije koje žele upisati glavni su izbor
superodlikaša - učenika koji iz svih predmeta od 5. do 8.
razreda - imaju petice.
Više u prilogu Karle Vidović: