Gost RTL-a Danas bio je ministar Darko Lorencin koji je
progovorio o uspješnoj turističkoj sezoni te planovima za
nadolazeću godinu.
Vidjeli smo priču o završnoj bilanci 2013. Blagdani su
pečat na uspješnu turističku sezonu. Jeste li zadovoljni s tim
brojkama koje smo čuli?
Svakako je to obećavajuće. Predsezona, pogotovo posezona pokazala
je i ove godine, pogotovo mjesec listopad s rastom od šest posto
da i ovi pred i posezonski mjeseci isto tako polako bilježe rast
što nam je jedan od glavnih ciljeva.
Hoće li onda na kraju biti onih dva-tri posto više novca
te zarade nekakve kao što ste i očekivali ili se može čak i više
očekivati?
Što se tiče 2013. godine - četiri posto više noćenja, 5,5 posto
više dolazaka - to je bilanca, podaci prema kojima idemo i
koji će najvjerojatnije biti zaključni. Što se tiče konačne
zarade vjerujem da ćemo prijeći sedam milijardi eura, odnosno,
prometa, ne zarade, međutim, moramo se još malo strpiti kako bi
HNB objavila svoje rezultate i koji su konačni i po kojima se
ravnamo. Ukoliko se rukovodimo pokazateljima koje je dala
Porezna uprava, a ti podaci su se podudarali s podacima
HNB-a, onda možda i taj porast u financijskom smislu će
biti oko 9-10 posto.
Što je sa sljedećom godinom? Svake godine očekuje se još
bolji rezultat. Uvijek se kaže očekujemo bolju sezonu, ali usput
definiramo da više ne igra sunce i more. Što to Hrvatska nudi
sljedeće godine? Više od onoga što je nudila ove, a da bi došlo
više ljudi i više potrošili?
Pa iz godine u godinu turistički sektor priprema nove proizvode.
Svakako da svaka godina nosi nešto novo pa tako i 2014. Isto tako
moramo polučiti sve one pozitivne stvari iz 2013., a pogotovo one
negativne koje nisu dobre da ih napravimo što bolje u 2014.
Aktivnosti na tržištima su započela, na onom jednom od glavnih
tržišta od kojeg jako puno očekujemo, a to je tržište Velike
Britanije, odradili smo nekoliko aktivnosti, WTM sajam i naznake
su jako dobre. Nastavljamo u prvom mjesecu, fokusiramo se sa
novim strateškim marketing planom i sa novim programom rada
Hrvatske turističke zajednice za 2014. Na temelju svih onih
istraživanja temeljem kojih smo radili strateški marketing plan
na tržištima nastojimo biti što fokusiraniji kako bismo Hrvatsku
pravovremeno i na točnim tržištima reklamirali.
Hrvatskoj trebaju investicije u turizmu, no mnogi
hoteljeri rekli su da zbog povećanja PDV-a s 10 na 13 posto možda
neće ostvariti ono što su htjeli... Bojite li se da to
izostati?
Ne bi smjelo niti trebalo jer je ova Vlada napravila i puno
kompenzacijskih mjera. Konkretno, sigurno moramo krenuti od tuda
da ova korekcija poreza na dodanu vrijednost sigurno ne utječe
povoljno. Međutim, ona je odraz jednog cjelokupnog gospodarskog
stanja u zemlji koje imamo i ove vlade koja se sa svim tim
problemima suočava.
S druge strane, isto tako mijenjanje uvjeta poslovanja ne ide u
prilog tome. No, s druge strane, mjere kao što su olakšice koje
je ova vlada napravila tijekom dvije godine mandata, npr. jedna
mjera kao što je zakon o poticanju investicija koji je donesen
prije nepunih godinu dana.
On omogućava investitoru da temeljem tog zakona izvrši povrat
sukladno karti regionalnih potpora, pa i do 40 posto svoje
investicije kroz narednih 10 godina... Sve su to mjere koje će na
neki način kompenzirati ovaj manji gubitak koji je nastao uslijed
povećanja poreza na dodanu vrijednost.