AKCIJA "NESKLAD" /

Policija hapsila po HAC-u

Image

Među petoricom privedenih navodno su i bivši članovi Uprave HAC-a koje se sumnjiči da su u poslu bojanja tunela Mala Kapela i Sveti Rok oštetili proačun za 25 milijuna kuna.

26.11.2009.
8:50
VOYO logo

ZAGREB - Policija je u četvrtak ujutro prema nalogu DORH-a uhitila pet osoba osumnjičenih za jednu od brojnih afera u Hrvatskim autocestama.

Načelnik Ureda ravnatelja policije Krunoslav Borovec potvrdio je da je u akciji "Nesklad" na području Zagreba i Splita privedeno pet osoba, ali nije želio otkriti njihov identitet niti razloge privođenja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema još neslužbenih informacijama, uhićeni su bivši predsjednik i član Uprave HAC-a Jurica Prskalo i Mario Lovrinčević, direktor sektora građenja HAC-a Goran Legac i glavni inženjer na tunelima Željko Kandžija te direktor splitske tvrtke Skladgradnja Slaven Žužul. Tijekom dana se očekuje njihovo privođenje na Županijski sud u Zagrebu i Splitu.

Nagađa se kako se uhićenima stavlja na teret da su u poslu bojanja tunela Mala Kapela i Sveti Rok oštetili državni proračun za 25 milijuna kuna jer je tvrtki Skladgradnja isplaćen šest puta veći iznos od tržišne cijene koju su nudili drugi ponuđači.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predsjednika i člana Uprave HAC-a Prskala i Lovrinčevića Vlada je smijenila prije pet dana. Ministar prometa Božidar Kalmeta tada je negirao da je do smjena došlo zbog istrage u HAC-u i objasnio da je razlog smjene loša klima nepovjerenja i podmetanja koja se stvorila unutar te javne tvrtke.

Niti 20-ak dana ranije ostavku je dao i predsjednik Nadzornog odbora HAC-a i državni tajnik za infrastrukturu u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Zdravko Livaković. I on je izjavio da ostavka nema nikakve veze s medijskim napisima o aferama u HAC-u, odnosno da su razlozi osobne naravi.

Mediji su još prije mjesec dana objavili da je HAC za Skladgradnju namjestio natječaj za bojanje tunela te da je taj posao višestruko pretplatio, pa čak bojanje platio u dva navrata. HAC je, tvrde mediji, nekada bojenje tunela plaćao 35 kuna po četvornom metru, a Skladgradnji je za isti posao platio 223 kune pa je tako bojanje tunela Sveti Rok i Mala Kapela stajalo 43,4 milijuna kuna.

Lovrinčević je u ime tadašnje Uprave HAC-a sve opovrgnuo, tvrdeći kako se u toj javnoj tvrtki sve radi po zakonu. Objasnio je da je cijena bojenja 223 kune jer se koristila dvokomponentna boja i jer je prije tih radova Skladgradnja morala zaštititi tunelske uređaje - ventilatore, vatrodojave, rasvjetu itd.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon izbijanja afere otkrilo se i da HAC, osim državnog odvjetništva, istražuje i Ured Europske komisije za borbu protiv prijevara (OLAF) iz kojeg je rečeno da provjeravaju informacije o mogućim nepravilnostima u korištenju sredstava EU-a za izgradnju autocesta u Hrvatskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike