Kad popiju nekoliko pića, neki ljudi vole plesati. Drugi pak ogladne, pa naručuju hranu. No, neki se spajaju na internet kako bi kupovali.
Šoping pod utjecajem koje čašice više bio je čest među trgovinama koje su, primjerice, prodavale vino, ali online šoping pod utjecajem čašice tek sada počinje privlačiti pažnju trgovaca. Naime, ljudi kad malo popiju skloniji su potrošiti i koju kunu ili dolar više.
NYT piše da su kompanije koje se bave e-trgovinom postale svjesne ove činjenice, iako je "do pouzdanih podataka teško doći, ali trgovci kažu da se njihove sumnje temelje na anegdotalnim dokazima i prometu na njihovim web stranicama, pa su u skladu s time neki trgovci podesili i svoju promociju".
"Suzdržavanje od šopinga nakon koje čašice više vodi do 'zdrave' kupovine", smatra Andy Page, predsjednik tvrtke Gilt Group, koja se bavi online trgovinom, a koja je zabilježila veću prodaju nakon 21 sat kao odgovor na visoku posjećenost stranica.
Na eBayu najprometnije doba dana je od 18:30 do 22:30, i to u svim vremenskim zonama na svijetu. Kad su predsjednika eBaya za mobilno poslovanje Stevea Yankovicha pitali može li piće biti važan faktor u online kupovini, on je odgovorio: "Apsolutno!"
"Odnosno, ako mislite o tome što većina ljudi radi kad se vrati kući s posla u večernjim satima, onda je to dekompresijsko vrijeme. Potrošač je tada dobro raspoložen."
Ipak, trgovci bi trebali biti pažljivi kad je riječ o ovome. Naime, zbog elementarne pristojnosti ne bi bilo dobro vidjeti da pojedine trgovine ohrabruju pijani šoping, a uostalom mnogi koji tako nehotice kupe neki proizvod, najvjerojatnije će ga sutra pokušati vratiti trgovcu i zahtijevati povrat novca. S druge pak strane, sretan klijent može dovesti do veće prodaje.
Nancy Puccinelli, iz poslovne škole Saïd Business School na Oxfordu, objašnjava:
"U kontekstu kupovine, alkohol će podići raspoloženje ljudi i učiniti da se osjećaju opuštenije. Ako vidimo proizvod i osjećamo se dobro, mi ćemo taj proizvod pozitivnije ocijeniti."
Ipak, slaže se da alkoholom potaknuta kupovina može dovesti do problema. I mi se slažemo s njom, ali budući da nam je NYT sada otkrio "pijani šoping", i to online, ispitat ćemo u anketi kakvo je stanje kod nas. Ako ste kojim slučajem pripiti dok ovo čitate, savjetujemo vam da ništa ne kupujete, samo odgovorite na pitanje u našoj anketi.
P.S. Ili možda da ipak razmislite o kupnji ove vrlo stare, raritetne i jedinstvene violine? Možda vam jednom zatreba. Cijena? Prava sitnica!