Otkako je MOL preuzeo upravljanje Inom, palo je sve što ne treba,
zaključila je Vlada uoči početka pregovora. Od 2009 do danas,
smanjila se proizvodnja i prodaja nafte i plina, pale su
investicije, prerada u rafinerijama i ukupna dobit, a rastao uvoz
naftnih derivata i plina.
Najavom povlačenja MOL-a, Ina možda dobiva novu priliku -
uvjereni su u sindikatu INAŠ, čija čelnica traži zaokret u
upravljanju kompanijom.
"Dopalo mi se što je Vlada dala izjavu da je zapravo sa
zanimanjem primila prijedlog odnosno izjavu MOL-a, mislim da
treba naći strateškog partnera koji će dakako ulagati u kompaniju
i u njezin razvoj", izjavila je MajaRilović, predsjednica sindikata INAŠ.
Iz tvrtke su nedavno naglasili da su kapitalna ulaganja ove
godine porasla za 38 posto u odnosu na prošlu. To se, rekli su u
INI, odnosilo i na obnovu rafinerija.
Hrvatska pregovaračka strana često je isticala da je
modernizacija Ininih rafinerija obustavljena. U Sisku nije niti
započela, dok je u Rijeci dovšena tek prva faza modernizacije, a
rok za drugu prebačen s kraja 2010 na 2014.
Slažu se s time i Siščani, kojima iz rafinerije već godinama ne
miriše na dobro.
Najvidljivije MOL-ovo ulaganje u INU bila je modernizacija
maloprodajne mreže. Obnovljeno je 145 benzinskih postaja, što je
dio ukupnog ulaganja u Hrvatskoj od 781 milijun kuna, poručili su
iz kompanije.
A to je 17 posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju. No
to, kao i neto dobit od 488 milijuna kuna – po svemu sudeći nije
bilo dovoljno za nastavak suradnje.
Najavom povlačenja MOL-a, Ina možda dobiva novu priliku - uvjereni su u sindikatu INAŠ, čija čelnica traži zaokret u upravljanju kompanijom.