Jednom kad su prijavljeni na Facebook, postjetitelji koji surfaju i na drugim stranicama mogu na njima vidjeti što su njihovi prijatelji komentirali i lajkali. Na primjer, korisnik Pandore će moći vidjeti kakvu glazbu i izvođače vole njegovi Facebook prijatelji, bez da se za to mora vratiti na Facebook.
Mark Zuckerberg, jedan od utemeljitelja Facebooka, novu platformu, Open Graph, nazvao je "najviše transformirajućom stvari koja se ikad dogodila webu".
Dodaci za Open Graph olakšat će stranicama-partnerima dodavanje gumba 'like' u njihov sadržaj, što će omogućiti posjetiteljima da daju palac gore pričama van Facebooka.
Na primjer, lajkanje filma na IMDB-u, bazi filmova, dodat će film u korisnikove vijesti te u sekciju 'Najdraži filmovi' na njegovom profilu.
"Ovo je značajan korak za Facebook", rekao je Zuckerberg. "Po prvi put, interesi na profilima ljudi povezuju se sa sadržajem van Facebooka."
Zuckerberg predviđa da će u sljedeća 24 sata diljem weba niknuti više od milijarde 'Like' gumbi.
Facebook lansira Open Graph s više od 30 stranica partnera, a među njima su New York Times, IMDB, ESPN.com i CNN.com.
Naravno, medalja ima i tamnu stranu, a kod Facebooka to je uvijek pitanje privatnosti. Facebook će na ovaj način skupljati golemu količinu podataka i dijeliti ih s drugim stranicama i korisnicima.
Sad je više no ikad za korisnike važno da pročitaju pravila korištenja Open Grapha i da budu svjesni na što pristaju korištenjem usluge. 'Javno' više ne znači 'javno na Facebooku' nego 'javno na čitavoj Facebookovoj mreži'. Korisnici moraju biti svjesni da će lajkanje nečeg na internetu završiti na njihovom Facebook profilu i to nikad ne smiju smetnuti s uma. Ukratko, briga za privatnost zahvaljujući Open Graphu postaje korisnički zadatak.
Zbog najave Open Grapha u sjeni je ostalo lansiranje stranice Docs.com koja je nastala zajedničkim trudom Facebooka i Microsofta. Stranica korisnicima omogućuje dase logiraju na nju koristeći Facebook Connect te s prijateljima dijele Microsoft Office dokumente. Novi dokumenti pojavit će se u feedu korisnika, baš kao i slike ili promjene statusa.
Servis je trenutno u beta fazi, a Microsoft planira krajem godine lansirati svoj vlastiti servis za dijeljenje dokumenata, a Docs.com će mu omogućiti testiranje tehnologije za to.
Google je postao vodeće ime u svijetu internetskog dijeljenja dokumenata, pa je krajnje vrijeme tvrtkama poput Microsofta da uhvate korak. .Docs.com nije namijenjen poslovnjacima, no bez sumnje, bit će odličan uvod u Microsoftove nove tehnologije.
Prethodni članci: arti-201004200452006 arti-201004150532006 arti-201004090522006 arti-201003310632006 arti-201003220740006