Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture SinišaHajdašDončić rekao je danas nakon otvaranja ponuda za gradnju mosta kopno-Čiovo, da ne odustaje od monetizacije duga Hrvatskih autocesta (HAC) i Autoceste Rijeka-Zagreb (ARZ) te da bi se odustati moglo jedino ako ponude ne budu zadovoljavajuće.
"Kao resorni ministar mogu odustati samo u trenutku kada dođu ponude, ako one ne zadovoljavaju hrvatske interese", rekao je Hajdaš Dončić odgovarajući na novinarsko pitanje je li spreman odustati od monetizacije ako građani izraze takvo stajalište na eventualnom referendumu te je li Vlada, s obzirom na istupe prve potpredsjednice Vesne Pusić, jedinstvena oko toga pitanja.
Pusić: Ako većina javnosti bude protiv monetizacije, to treba poštivati
Ponude dolaze krajem studenoga i ako one ne budu zadovoljavajuće, treba vidjeti što nam je budućnost, kaže Hajdaš Dončić. Napominje da je monetizacija dio modela koji se temelji na uzimanju dijela prihoda od trošarina HAC-u i distribuciji toga novca Hrvatskim cestama i Hrvatskim željeznicama.
Karamarko potpisao za referendum protiv monetizacije autocesta
Hrvatske ceste bez tih dodatnih trošarina neće imati novca za financiranje nacionalne komponente u projektima sufinanciranim sredstvima EU-a, navodi Hajdaš Dončić. Pritom je spomenuo gradnju Pelješkog mosta, mosta Čiovo, vodičke obilaznice i cestovnog pristupa riječkoj luci te programe obnove cesta u Zagorju, Podravini i Slavoniji kao i radove na pruzi Dugo Selo - Križevci.
Kaže da ni u budućnosti Hrvatske ceste i Hrvatske željeznice neće moći bez tih sredstava, a ako referendum, kako je rekao 'pod navodnicima uspije', HAC-u trebati vratiti 40 lipa, a to znači 40 lipa skuplje gorivo.
Inicijativa 'Ne damo naše autoceste'
"Mirno spavam, moja odluka je apsolutno pravedna i ispravna jer želim da hrvatske tvrtke koje se javljaju na natječaj, a i Hrvatske ceste i Hrvatske željeznice, imaju novac iz trošarine za svoje projekte koje građanima znače više od autocesta, a uz to se smanjuje javni dug", kaže Hajdaš Dončić.
Prema modelu koji je prihvatila Vlada, monetizacija javnog duga Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka-Zagreb provela bi se dodjelom koncesije za upravljanje i održavanje autocesta (1.024 kilometara) na rok od 30 do 50 godina, uz jednokratnu koncesijsku naknadu od 2,4 do 3,2 milijarde eura, ovisno o trajanju koncesije.
Protivnici monetizacije okupljeni u građansku inicijativu "Ne damo naše autoceste" ovih su dana organizirali referendum protiv monetizacije, jer smatraju da bi monetizacija donijela štetu od 80 milijardi kuna.
Grčić: Projekt monetizacije mora ići dalje
Potpredsjednik Vlade BrankoGrčić poručio je danas da projekt monetizacije duga Hrvatskih autocesta (HAC) i Autoceste Rijeka-Zagreb (ARZ) mora ići dalje, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture SinišaHajdašDončić da bi se od njega moglo odustati jedino ako ponude ne budu zadovoljavajuće, a ministrica graditeljstva AnkaMrakTaritaš da je to tema oko koje će se dogovoriti dva koalicijska partnera - SDP i HNS.
"Tu nema uopće dileme! Ono što smo započeli moramo gurati do kraja, a to što će volja naroda pokazati - o tom po tom", izjavio je potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvitka i fondova EU Grčić novinarima uoči inauguracije novog rektora Sveučilišta u Zagrebu.
Na pitanje je li dobro da se o monetizaciji odlučuje na referendumu, Grčić je odgovorio kako su to vrlo važne ekonomsko-političke stvari.
"Zato je zadatak nas u Vladi da što više o tome govorimo, da građanima kažemo da je to projekt koji ima glavu i rep i koji je nužan u ovom trenutku, posebno radi svih nagomilanih dugova iz prethodnih razdoblja, koje ova Vlada pokušava riješiti, pa i na ovaj način", kazao je Grčić.
Upitan hoće li Vlada inzistirati na projektu monetizacije unatoč mogućem referendumu protiv toga, Grčić je uzvratio: "Kad vidimo što je volja naroda onda ćemo o o tome razgovarati".