Radi se o sedam načela za zaštitu digitalne privatnosti potrošača, kao što je primjerice pravo da se korisnici mogu isključiti iz procesa kojim se prikupljaju njihovi osobni podaci ili pravo na lako razumljivu politiku privatnosti koju prakticira neka kompanija, rekli su dužnosnici Bijele kuće na konferenciji za novinare.
Ova načela uključuju i stvaranje posebnih postavki na preglednicima koji će omogućiti internet korisnicima da mogu sami spriječiti da im kompanije prate i nadziru njihove navike surfanja.
Tko prodaje podatke i kome?
Oglašavačka industrija se također obvezala da neće proslijeđivati potrošačke podatke o pregledavanju interneta tvrtkama koje bi te podatke mogle iskoristiti za svrhe koje nadilaze oglašavanje, primjerice poslodavcima kojima takvi podaci mogu pomoći prilikom zapošljavanja novih radnika ili osiguravateljima, rekli su dužnosnici.
"Sjajno je vidjeti da nam tvrtke izlaze u susret kako bi zaštitili privatnost i kako bi potrošači imali veći izbor i kontrolu nad time kako su praćeni online", rekao je Jon Leibowitz, predsjednik Federal Trade Commission u priopćenju za javnost.
"Više toga još treba učiniti, ali posao koji su do sada napravili je vrlo ohrabrujući. "
U narednim tjednima, američko ministarstvo trgovine će okupiti kompanije, zagovornike prava na privatnost i druge zainteresirane strane kako bi izradili politiku privatnosti baziranu na gore navedenim načelima.
Premda se od kompanija ne traži da slijede ova načela, oko 90 posto kompanija koje su uključene u ciljano online oglašavanje složilo se da će se pridržavati ovih pravila, rekao je Stu Ingis, savjetnik za Digital Advertising Alliance.
Silicijska dolina ima problem s privatnosti
Objava Bijele kuće dolazi nakon brojnih propusta u zaštiti privatnosti koje su učinile tehnološke kompanije, zbog čega korisnici brinu da nemaju nikakvu kontrolu nad time kako se njihovi privatni podaci na internetu prikupljaju i dijele.
U posljednjih nekoliko tjedana jedan od najvećih - Google, uhvaćen je da zaobilazi postavke privatnosti na Appleovom Safari pregledniku kako bi pratio korisničke navike pregledavanja interneta. Google je uklonio sporni kod nakon što je Wall Street Journal izvjestio o tome slučaju.
"Silicijska dolina ima problem s privatnosti", rekao je Jonathan Mayer, student na Sveučilištu Stanford koji je otkrio da Google pomoću posebnog računalnog koda prati Safari web korisnike.
Google je pokrenuo još veću lavinu zabrinutosti kada je prošlog mjeseca na svom službenom blogu najavio da će revidirati svoja pravila o privatnosti kako bi pratio navike korisnika preko svih svojih proizvoda.
Prethodni članci: arti-201202220211006 arti-201202090415006 arti-201201130208006 arti-201201110349006 arti-201201230515006