Tridesetšestogodišnja zagrebačka umjetnica Jasmina Kosanović svoju je ljubav pretvorila u posao. Naime, Jasmina je 2000. godine završila studij dizajna odjeće i tekstila, a još prije toga svoju ljubav prema rukotvorinama izražavala je voditeljica likovne radionice za djecu u Dubravi. Potom je pokrenula brend Jasmina i lutkice i radila preko likovnih udruga. No, prije dvije godine počela je prodavati i preko tvrtke u kojoj danas nudi različite rukotvorine. Ove ih je godine izložila i na Božićnom sajmu, piše Pametna kuna.
Od odjeće nema posla, prvi kupac stigao s lutkama
"Pa zapravo se to sve razvijalo jako jednostavno. U samom početku, još na fakultetu sam započela s izradom odjeće, ali sam shvatila da tu baš i nema puno posla. Nakon toga sam se odlučila baviti izradom lutaka te sam tada upravo s njima i dobila prvog kupca. I tako je zapravo sve krenulo. Napustila sam jedno i okrenula se drugome, što me, moram priznati, i mnogo više veseli jer je riječ o sasvim drugačijem svijetu", ispričala je Jasmina koja inspiraciju pronalazi u bajkama, mitovima, legendama, ali i filmovima i stripovima.
Zagrebačka umjetnica na ovome ne misli stati. Namjerava uskoro otvoriti i vlastitu tvrtku ili obrt te pokrenuti posao. No, svjesna je da će do toga morati proći kroz šumu birokracije. Svjesna je i drugih problema na tržištu.
Sama svoja gazdarica
"Kada pogledam omjer uloženog i zarađenog, neke artikle mi se definitivno ne isplati raditi. Naravno, svjesna sam toga da je, kada je u pitanju ručni rad, to jednostavno tako. Teško da možemo konkurirati Kinezima s cijenom, kod nas ljudi ne cijene lutku. Za sliku su voljni izdvojiti par stotina ili tisuća kuna, ali za lutku, bez obzira na to koliko unikatna, jedinstvena i posebna ona bila - na našem tržištu za većinu ljudi je to lutka. Tako da baš i nisam u zavidnoj poziciji kada gledam primjerice sebe i slikara" kaže Jasmina koja je unatoč svemu, pa i radu od jutra do mraka, zadovoljna jer je sama sebi gazdarica.
Dodaje kako se bavi i drugim stvarima koje su kreativne pa tko i dalje vodi likovne radionice, bavi se kostimografijom i scenografijom. Do svojih klijenata inače dolazi usmenom predajom, ali i pomoću društvenih mreža.