''Poslodavac me trebao platiti preko ugovora o autorskom djelu i nije bilo druge nego otvoriti, pored tekućeg, i žiroračun. Otvorila sam ga zapravo za isplatu tog jednog, autorskog honorara, i praktički zaboravila na njega. Ni izvješća iz Splitske banke po spomenutom računu više nisam dobivala. Prije neki dan iz poslovnice su me nazvali rekavši kako mi se nakupilo više od 150 kuna neplaćene naknade. Nisam mogla vjerovati. Pitala sam ih što im uopće znači trošak vođenja računa ako na njemu godinama nema transakcija'', ogorčena je klijentica, piše Slobodna Dalmacija.
Mjesečnu naknadu za vođenje žiroračuna, bilo na njemu sredstava ili ne, Splitska banka uredno naplaćuje pet kuna. Premda neaktivan račun detektiraju tri mjeseca nakon izostanka transakcija, to ih ne sprječava da obračunavaju naknadu. Osim toga, banka nema ni trošak izvoda jer ga klijentu prestaje slati ako mjesec dana na računu nema nikakve aktivnosti.
''Slanje izvoda se ne naplaćuje, ali održavanje računa da, jer to iziskuje određeni trošak'', kaže Silvija Bareša, glasnogovornica Splitske banke, koja se nije upustila u konkretnija pojašnjavanja.
Drugi ne uzimaju naknadu
Zanimljivo je da u većini drugih banaka ne znaju što je takav trošak s obzirom da ne uzimaju naknadu za neaktivne račune. U Hypo-Alpe-Adria banci napominju kako po neaktivnim računima obustavljaju obračun i pripis kamate, te naplatu naknada. U toj banci račun smatraju neaktivnim ako na njemu nije bilo niti jedne platne transakcije zadnjih šest mjeseci.
U Privrednoj banci Zagreb uopće nemaju naknadu za vođenje žiroračuna, čak i kad je aktivan. Bez naknade ga se može i otkazati ako je razdoblje neaktivnosti dulje od 18 mjeseci, a saldo na računu 750 kuna ili manje od toga.
U Erste banci, također, ne naplaćuju naknadu za vođenje računa ako na njemu nema uplata, isplata ili korištenja dopuštenog prekoračenja. Ovdje su široke ruke i što se tiče izvješća – klijentu ga šalju bez obzira je li bilo prometa ili nije, i to potpuno besplatno. Jeste li i sami imali problema u ostvarivanju svojih potrošačkih prava? Poslali su vam račun za koji nemate pojma da ste ga napravili? Nudili su vam staru ragu u zamjenu za smartphone koji je na popravku? Prebacivali su vas s korisničke podrške, na poslovnicu do servisera i natrag? Nisu htjeli priznati reklamaciju? Takva i slična iskustva javite nam na naš mail vijesti@portal.net.hr http://www.slobodnadalmacija.hr/Biznis/tabid/69/articleType/ArticleView/articleId/265055/Default.aspx