Naći vozače prava je muka za slavonskog prijevoznika Branimira Bogdana. ''Danas, odnosno sutra već možemo zaposliti minimalno 50 vozača'', rekao je Bogdan za Dnevnik.hr
A konkretno nude primanja od 7000 kuna za domaći, a za međunarodni transport u prosjeku 15-ak tisuća kuna. Istu borbu vode gotovo svi prijevoznici. No, manjak interesa vozače ipak ne čudi.
''Nažalost, vozači imaju 2100 kuna primanja mjesečno. To mu je sutra mirovina i sve živo'', objasnio je poziciju vozača Dragutin Ružak. Pritom je vjerojatno mislio na prijavljena primanja, dok se sve drugo isplaćuje kroz dnevnice.
Prema podacima HZZ-a, na burzi su prijavljena 3963 profesionalna vozača, a više od tisuću su vozači teretnih vozila i kamiona. Kako onda nema tko raditi?
''Od tih vozača koje oni imaju kod sebe po statistici 90 posto ih je negdje zaposleno, rade li na crno u Hrvatskoj ili su već u zapadnim europskim zemljama…'', kaže Dragutin Kranjčec, predsjednik Udruge cestovnih prijevoznika.
Stoga prijevoznici smatraju da je neizbježan - uvoz radne snage. To nije jedini sektor koji vapi za uvozom - tu su građevina, brodogradnja, ali i ugostiteljstvo te turizam.
''Mislim da nije više pitanje trebamo li otvoriti granice i uvesti radnu snagu - to ćemo morati učiniti. Pitanje je samo kako ćemo to učiniti najmudrije i najpametnije i s kojih tržišta ćemo uvesti tu radnu snagu'', rekao je Bernard Jakelić iz Hrvatske udruge poslodavaca. Prijedlog kvote za uvoz radne snage u 2017. je 1500 radnih dozvola. A potrebe tržišta tri su do četiri puta veće.