Odakle muškarac u svijetu prirodne kozmetike? Pitanje je to koje se nameće samo po sebi, a odgovor otkriva da se ne radi o pukoj slučajnosti.
Tradicija proizvodnje ljekovitog bilja i liječenja prirodnim sastojcima u obitelji Envera Sedikovića stara je 140 godina. Samom izradom kozmetike nitko se do sada nije bavio, pa je mladi ekonomist iskoristio priliku, te obiteljsko znanje i iskustvo pet generacija pretočio u biznis. Među dragocjenostima koje su mu pomogle je i knjiga koju je izdao njegov šukundjed, a koja sadrži popis najboljih lijekova koje nam daruje priroda.
"U posao sam krenuo 2005., a danas na projektu radi dvadesetak ljudi. Brend BIOmedis ima ukupno 22 recepture, a u stalnoj prodaji je devet proizvoda, a ostali se izrađuju samo po narudžbi. Naša prirodna kozmetika nastaje u laboratoriju Lahor, koji isključivo radi za nas. Riječ je o maloj seriji proizvoda budući da ne koristimo nikakve konzervanse, pa rok trajanja nije dug", objašnjava Sediković.
Učinkoviti internet
Kako se radi o potpuno prirodnoj kozmetici, koja se mora potrošiti u roku od tri do osam mjeseci, do kupaca ne stiže preko polica trgovačkih lanaca i ljekarni, nego isključivo preko interneta.
"Internet je za ovakvu vrstu proizvoda najjednostavniji, najučinkovitiji i najjeftiniji način distribucije. Isprobao sam sve vrste medija i jedini koji je stvarno učinkovit je internet. Što se tiče mojih proizvoda, to je investicija u marketing koja se jedino isplati", kaže Sediković. Objašnjava da narudžba ide preko BIOmedisove web stranice, a dostava poštom i potpuno je besplatna.
Prirodni se sastojci uvoze iz cijeloga svijeta jer ih se samo 60-ak posto može pronaći u Hrvatskoj. U izradi recepata sudjeluje više ljudi.
"Svi pomažu i sudjeluju dok se ne postigne receptura proizvoda koji će zaista djelovati. Naše pravilo je da proizvod mora biti perfektan da bi bio BIOmedis. Važno je da se u svakom receptu osjetiti učinak prirodnih sastojaka", kaže mladi ekonomist.
Za testiranje i ocjenjivanje novih proizvoda angažira vjerne klijentice i prijateljice, a receptura se dorađuje dok velika većina njih ne bude zadovoljna. Nakon toga slijedi testiranje u Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo, gdje se rade sve analize i izdaje dozvola za puštanje u promet.
Širenje u 50 zemalja svijeta
Prije ulaska u EU morat će se poraditi na nekim sitnim tehničkim detaljima u laboratoriju. Sediković ocjenjuje da će se članstvom u Uniji u ovo područje unijeti više reda.
"Aktualni hrvatski zakon ne poznaje razliku između prirodne i konvencionalne kozmetike jer samo zabranjuje korištenje štetnih sastojaka i dopušta upotrebu onih koji nisu štetni. Ulaskom u Europsku uniju će sve biti bolje regulirano, bit će kvalitetniji nadzor nad sastojcima koji se koriste i certifikacijom kozmetičkih proizvoda", kaže Sediković.
Dugoročno planira širenje poslovanja u 50 zemalja svijeta. I nova tržišta će biti marketinški pokrivena isključivo preko interneta i imat će svoje verzije web stranice. Osim iz Hrvatske, narudžbe sada najviše stižu iz Švicarke, Njemačke, Austrije, ali i iz cijeloga svijeta. Interes postoji i u zemljama poput Katara i Saudijske Arabije.
"Ostvario sam samo 10 posto svog poslovnog plana, jer je cilj BIOmedisa da na isti način kao i u Hrvatskoj posluje u još 50 zemalja svijeta. U tijeku je priprema proizvodnje novih proizvoda, te marketinška obrada njemačkog, austrijskog i švicarskog tržišta", zaključuje Enver Sediković.
Blagodati prirodne preparativne kozmetike za njegu lica i tijela prepoznaje sve više žena. Proizvodi BIOmedisa su iz godine u godinu sve traženiji, pa su tako već sada postignuti prodajni rezultati kao u čitavoj 2012. godini.
Zanimljivo je da su najprodavaniji proizvodi mlijeko protiv celulita na bazi bršljana i uljni losion za sunčanje s maslinovim, mrkvinim i kokosovim uljem, te kakao maslacem, iako se prodaju samo četiri mjeseca godišnje.