U Zagreb stiže 267 novih taksista

26.10.2010.
21:43
VOYO logo

Nakon burne rasprave više puta prekidane stankama, zagrebačka Gradska skupština u utorak navečer je većinom glasova donijela odluku o autotaksi prijevozu osoba, prema kojoj će se u Zagrebu liberalizirati usluga prijevoza uvođenjem jednog taksija na 600 stanovnika.

Za tu su odluku glasovala 28 zastupnika, četiri su bila protiv, a četiri suzdržana. Tijekom rasprave zastupnici HSS-a tražili su i da se ta točka skine s dnevnog reda i još jednom razmotri, a bilo je i amandmana, primjerice iz HSLS-a, za omjer 1:650, koji bi ublažio liberalizaciju usluga taxi prijevoza u Zagrebu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako je ranije najavljeno, 267 novih taksista na zagrebačkim ulicama bi se trebalo pojaviti do kraja godine.

"Predlažem vodstvu udruge Radio-taxi Zagreb da se prestanu baviti organiziranjem štrajkova i blokada i da se pripreme za provođenje odluke Gradske skupštine", kazao je predsjednik Skupštine Boris Šprem, kojega je nekolicina taksista nakon toga, pred zgradom Skupštine, verbalno izvrijeđala, a neki su ga pokušali i fizički napasti prije nego što je dao izjavu za TV.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Šprem je u raspravi naglasio kako nitko od 1036 zagrebačkih taksista neće ostati bez posla, napominjući kako će po prijedlogu SDP-a odnosno skupštinske većine, biti stotinu više taksista nego po prijedlogu gradonačelnika Bandića. Kazao je i da taksisti u razgovoru s gradonačelnikom, nisu ispoštovali već dogovoreno u Skupštini vezano uz uvođenje kartičnog plaćanja i dječjih sjedalica u vozilo te bijelu boju taksi vozila.

Danira Bilić (HDZ) je naglasila da u HDZ-u jesu za niže cijene i bolju uslugu taksi prijevoza, ali imaju, kaže, ozbiljne dileme o načinu donošenja odluke na koju stižu brojni i različiti amandmani, pa rješenje vidi u prolongiranju odluke, odnosno postupnom uvođenju većeg broja taksista.

Upravo to, odnosno omjer taksi-vozila i građana 1:650, amandmanom je predložio Darinko Kosor u ime kluba HSLS-a i nezavisne liste Velimira Sriće.

"To sam predložio u dobroj vjeri kako bi građani imali jeftiniji taksi, i u interesu taksista koji danas ne mogu dovoljno zaraditi sa jednom ili dvije vožnje", kazao je Kosor dodajući da je to kompromisno rješenje u situaciji kad je 95 posto stajališta već usuglašeno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

SDP-ov zastupnik Jurica Meić odgovorio mu je da je bolje rješenje da novi model odmah ide na provjeru kako bi se u praksi, nakon tri mjeseca, pokazalo treba li ili ne nešto mijenjati.

Podržala ga je HNS-ova zastupnica Morana Paliković-Gruden ustvrdivši da je Gradska skupština odgovorna za niže cijene taksi-usluga i bolju kvalitetu što će, dodaje, građanima i omogućiti kroz "kontroliranu liberalizaciju" usluge taksi prijevoza.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ne prolongirati", složio se i nezavisni zastupnik Zvonko Maković. SDP-ov zastupnik Dan Špicer ustvrdio je da taksisti ne mogu biti iznad zakona i držati građane kao taoce jer se, iako to nekome ne odgovara, konačno ukida monopol u taksi prijevozu.

Šprem je napomenuo kako se prijedlog zagrebačke Gradske skupštine temelji na propisima EU, na Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu, odlukama Ustavnog suda te na mišljenjima Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja i Ministarstva prometa.

Dok su zastupnici donosili odluku o liberalizaciji taksi prijevoza, taksisti su, pod policijskim nadzorom, vozilima blokirali Ćirilometodsku ulicu i ulaz u Staru gradsku vijećnicu, no u utorak predvečer su se povukli u automobile jer od jutra prosvjeduju na hladnoći.

Ipak, iz svojih taksija 'javili su se' kad je predsjednik Skupštine Boris Šprem ispred vijećnice izravno davao izjavu za TV, te tako vrijeđanjem, zviždanjem i trubljenjem izrazili svoje negodovanje skupštinskom odlukom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Šprem je pred zastupnicima ponovio kako se ni službeno niti neslužbeno nije sastao ili telefonski razgovarao ni sa jednim aspirantom na taksi prijevoz u Zagrebu, pa ne zna otkuda napadi da želi pojedine 'tajkune' ugurati u taj biznis.

SDP-ovi zastupnici stali su uz Šprema rekavši kako se neće dati zaplašiti od nekolicine nasilnih taksista čiji su postupci "prelili čašu". "Jesu li radnice Kamenskog tijekom štrajka blokirale promet, vrijeđale ili nekoga ugrožavale?", upitao je Dan Špicer.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Verbalne i pokušaj fizičkog napada na Šprema i blokadu prometa osudili su i ostali gradski zastupnici.

Prethodni članci:

arti-201010260645006 arti-201010260408006

Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo