U šoping-centrima ostavimo 12 milijardi kuna na godinu!

Na ljestvici 38 zemalja Europe, Srednjeg istoka i Afrike (EMEA) u koje se internacionalni brendovi planiraju širiti u 2011. godini, Hrvatska se nalazi u sredini.

16.5.2011.
11:38
VOYO logo

Prema istraživanju tvrtke CB Richard Ellis, Hrvatska se nalazi na 20. mjestu na ljestvici 'atraktivnosti', budući da je 14 posto trgovaca navelo da u planovima za širenje u 2011. godini vidi Hrvatsku. Najinteresantnija za ekspanziju je i dalje Njemačka, gdje se planira širiti 41 posto od 212 vodećih trgovaca, a slijede je Poljska i Francuska.

Činjenica da je hrvatsko tržište malo te da je zahvaljujući gradnji značajnog broja šoping-centara posljednjih godina postalo prilično zasićeno trgovačkim kvadratima sigurno je jedan od razloga što Hrvatska stranim trgovcima nije na vrhu ljestvice atraktivnosti za širenje, piše Lider. Prema podacima CBRE-a, broj trgovačkih kvadrata na 1.000 stanovnika u Hrvatskoj trenutačno je veći nego prosjek u 27 zemalja Europske unije. Hrvatska ima 900 tisuća kvadrata trgovačkih centara, a Zagreb čak 300 tisuća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvati troše na odjeću više od svih u središnjoj Europi

Unatoč tim pokazateljima, kao i tome da je kupovna moć u Hrvatskoj daleko ispod europskog prosjeka, te podacima koji govore o tome da se popunjenost postojećih centara smanjuje, i dalje se najavljuje gradnja novih centara. Jedan od razloga možda leži u podacima iz istraživanja austrijske agencije RegioPlan Consulting, koji govore da Hrvati troše na odjeću više od svih u središnjoj Europi.

Prosječno hrvatsko kućanstvo, prema tom istraživanju, na odjeću izdvoji oko 930 eura na godinu, dok Slovaci potroše 750, Česi 580, a Poljaci tek 520 eura. Da su Hrvati itekako prigrlili trgovačke centre, osim toga, pokazuju i brojke o potrošnji u trgovačkim centrima – prema nekim procjenama Hrvati u šoping-centrima godišnje ostave čak 12 milijardi kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Konkurencija će biti nemilosrdna

''Prema našim saznanjima do kraja 2012. planirano je otvorenje sedam trgovačkih centara. Prva faza Supernove u Buzinu, Lumini u Varaždinu i Vendi Park u Slavonskom Brodu prema riječima investitora trebali bi biti otvoreni do kraja 2011. godine, dok bi do kraja 2012. bila otvorena preostala četiri centra – Zapadni trgovački centar u Rijeci, manji trgovački centar na Horvaćanskoj cesti u Zagrebu, City Center One East u Zagrebu i Mall of Split u Splitu. Postoji mogućnost da uslijed utjecaja krize gradnja nekih od navedenih centara bude prolongirana, te da otvorenje istih ne bude u planiranom roku", kaže Emina Cuturilo iz CBRE-a za Lider.

U bliskoj budućnosti, prema najavama investitora, trebali bi se otvoriti i Supernova u Šibeniku, Ikea u Zagrebu (krajem 2012. Ili početkom 2013. godine), Histria Mall u Poreču te Šijana Centar u Puli.

Novi trgovački kvadrati koji će se sagraditi dodatno će zaoštriti konkurentsku borbu, pa će centri, osobito oni smješteni u četiri najveća grada, morati tražiti nove modele privlačenja kupaca. Kako bi preživjeli, morat će se diferencirati arhitekturom, zelenom gradnjom, konceptom ili zabavnim sadržajima.

Vezani članak:

arti-201105110552006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo