Prema rezultatima istraživanja koje je među stranim turistima provela Visa, 60 posto ispitanika po prvi puta posjetilo je Hrvatsku, što je povećanje od 13 posto u odnosu na 2009. godinu.
Većina ispitanih turista (65 posto) izjavilo je da su u Hrvatsku putovali u vlastitom aranžmanu, dok je preostalih 35 posto koristilo usluge putničke agencije. Iako Internet ostaje nadmoćan izvor informacija o Hrvatskoj, istraživanje provedeno 2010. godine otkriva iznenađujuće smanjenje njegova korištenja: 36 posto ispitanika izjavilo je da su putem Interneta dobili prve informacije o tome gdje ići na godišnji odmor, dok je u 2009. godini njih 44 posto tražilo informacije putem Interneta.
Istraživanje je također otkrilo povećani trend u prepoznavanju hrvatskih televizijskih reklama. 14 posto ispitanih turista izjavilo je da su prve informacije vezane uz Hrvatsku dobili preko televizijskih reklama (u usporedbi sa samo 4 posto u 2009. godini), a 6 posto ispitanika prve je informacije dobilo preko različitih turističkih sajmova (8 posto u 2009. godini).
Istraživanje je također pokazalo da gotovo 60 posto turista koristi platežne kartice kao način plaćanja putovanja u Hrvatsku, od čega je 50 posto kartičnih transakcija izvršeno upravo Visa karticama.
Kada je u pitanju način prijevoza, istraživanje je pokazalo silazni trend putovanja automobilom do Hrvatske, budući da se samo 30 posto ispitanika (32 posto u 2009. godini, 43 posto u 2006. godini) odlučilo za ovaj način putovanja, usprkos tome što Hrvatska ima vrlo dobro razvijenu cestovnu infrastrukturu.
Putovanje zrakoplovom ostao je omiljeni način putovanja, te njega odabire 37 posto ispitanika za putovanje do odabrane destinacije.
Kada stignu u Hrvatsku, velika većina odsjeda u privatnom smještaju (39 posto) ili hotelima (više od 34 posto), a ukupno ih 46 posto za smještaj plaća karticom.
Nadalje, pokazalo se da uvriježeno mišljenje da neki od turista donose hranu sa sobom u Hrvatsku nije točno. Samo tek nešto više od 5 posto ispitanika donosi hranu iz svojih domova, dok većina turista kupuje hranu u lokalnim trgovinama (više od 35 posto) ili jede u restoranima i hotelima (59 posto).
Istraživanje je provedeno među 400 ispitanika u 4 hrvatska grada: Zagrebu, Zadru, Splitu i Dubrovniku ponajprije radi popularnosti ovih destinacija među stranim turistima.
Prethodni članci:
arti-201007210793006 arti-201007200611006