Trikovi kojima nas trgovci navode da trošimo

Zašto tako često trošimo novac na sulude i apsolutno nepotrebne stvari? I zašto nerijetko iz dućana izlazimo s 'magarećim ušima'?

16.5.2011.
16:43
VOYO logo

Zašto su kupci toliko ranjivi i podložni manipulacijama trgovaca? Stručnjaci tvrde da je razlog tome što potrošači često razmišljaju na isti način, a jedan od problema je što su kupci previše dekoncentrirani da bi primijetili sve podsvjesne manipulacije s kojima se susreću.

Portal Moneywatch je nakon razgovora s nekoliko istaknutih psihologa i marketinških stručnjaka objavio trikove kojima trgovci najčešće tjeraju kupce da troše više nego inače.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Besplatne' stvari

Kada trgovci ili šoping-centri nude artikle ili usluge 'besplatno', uvijek iza toga stoji skriveni motiv. Riječ je o tome da uz 'besplatni' artikl morate kupiti i neku drugu stvar koja se prodaje iznad realne cijene. Iako to većina kupaca zna, još uvijek teško odolijeva takvim ponudama.

Isticanje naziva 'kuna' pored cijene

Cijene koje pored brojke imaju istaknute nazive valuta smanjuju želju potencijalnog kupca za potrošnjom. Tako je istraživanje iz 2009. godine provedeno u SAD-u pokazalo da gosti restorana troše značajno manje ako je pored cijene istaknut i znak dolara. To je ujedno i razlog zašto većina restorana diljem svijeta ima istaknute samo brojke, bez oznaka ili naziva valuta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tri za 10

Kada trgovine, primjerice, nude tri artikla za 10 kuna, većina potrošača misli da je riječ o ponudi iz koje će izvući veliku korist i uštedjeti. Zbog takvog načina razmišljanja većina ih ni ne provjerava kolika je pojedinačna cijena artikla 'na akciji'. Naime, čest je slučaj da se ne radi ni o kakvoj akciji, ili je riječ o uštedi od samo par lipa. Na taj način trgovine natjeraju potrošače da umjesto jednog kupe tri ista proizvoda.

Zavaravajući broj 9

Kako čitamo s lijeve na desnu stranu, cijene od 7,99 kuna doživljavamo kao da vrijede 7 kuna, pogotovo ako se cijene provjeravaju na brzinu. 'Naš mozak zaključuje prije nego što pročitamo brojke do kraja'', upozorio je marketinški stručnjak Vicki Morwitz.

Veličina fonta istaknute cijene

Stručnjaci su otkrili i da potrošači češće smatraju da su cijene napisane manjim i sitnijim brojkama bolja ponuda od onih istaknutih velikim brojkama.

Vezani članci:

arti-201105110552006 arti-201105160104006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo