Njima su visoke cijene goriva i prijevoza pomogle

Cijena goriva koja je u posljednje vrijeme u porastu te povećanje cijena gradskog prijevoza, Zagrepčane su natjerali da se okrenu biciklizmu. Zbog toga je trgovina biciklima doživjela procvat.

26.8.2012.
12:25
VOYO logo

Poskupljenje gradskog prijevoza i goriva hrvatske je građane okrenulo biciklizmu. Tako se i u http://danas.net.hr/specijal/zagreb može vidjeti sve više biciklista. Svoju "nišu" u tome su pronašli trgovci biciklima i biciklističkom opremom. Naime njihov je promet porastao između 30 i 40 posto!

Zimi popusti i 30 posto

Tako i vlasniku tvrtke DSG Draženu Gustoviću trenutačna kriza pogoduje. Tvrdi da je unazad dvije godine vidljiv osjetan porast potražnje za biciklima, a najviše se prodaju oni po cijenama od 2.500 do 3.500 kuna. Promet zbog vremenskih uvjeta zimi dakako padne za 80 posto, no tada se trgovci posluže sniženjima do 30 posto čime se rješavaju starih zaliha. Iako se konkurencija u toj branši povećava iz godine u godinu, a samim tim i izbor modela i proizvođača bicikala, Gustović smatra da nije kriza donijela povećanje konkurencije, već je ona kontinuirano raste.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Na cijene i prodaju bicikala ne utječe toliko konkurencija koliko sami proizvođači", kaže Gustović za Lider. Naime, većina bicikala namijenjenih američkom tržištu proizvodi se u Kini, a bicikli namijenjeni europskom tržištu u Tajvanu. Zbog razlike u valuti i tečaju između tih zemalja proizvođači povećavaju cijene.

Poskupljenje i do 60 posto!

Već se sada vidi da cijene bicikala rastu, no Gustović upozorava kako pravo povećanje tek slijedi ulaskom u Europsku uniju kada će se uvesti carina na bicikle iz azijskih zemalja. Bicikli će tada, prema njegovom mišljenju, biti skuplji od 20 do 60 posto. No, ne slažu se svi s tim.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mislav Streicher, vlasnik tvrtke Mondo bicikli, koji je za uvođenje carine i dampinških zakona u toj branši, kaže kako će uvođenje carine potaknuti lokalnu proizvodnju, a da će dampinški zakon omogućiti bolju filtraciju robe na tržište. Streicher upozorava da zbog krize građani sve češće bicikle kupuju u trgovačkim centrima gdje su cijene niže, ali i bicikli manje kvalitetni.

Jedan od zagovornika uvođenja carine u ovu branšu jest i Ivica Zebić, direktor tvrtke BIM, koja bicikle uvozi iz Italije i Austrije. Također je svjestan problema s cijenama u kojima će se naći ostali kolege koji uvoze bicikle iz Kine i Tajvana.

Hoće li se branša naći u problemu?

"Rekao bih da je konkurencija na vrhuncu jer danas u Hrvatskoj možete kupiti isti bicikl kao i bilo gdje drugdje u svijetu", napominje Zebić, podupirući stajalište kolega da cijene bicikala trenutačno diktiraju proizvođači. Iz Ciklo centra kažu da je porast potražnje za biciklima veći i do 40 posto u odnosu na prošle dvije godine, a tamošnji vlasnik smatra da se zbog zaoštravanja konkurencije danas na hrvatskom tržištu mogu naći kvalitetni bicikli koji nisu brendirani te imaju pristupačnije cijene.

Rezultati poslovanja prodavaonica s biciklima u posljednje dvije godine pokazuju nagli procvat te branše. No hoće li poslovna bilanca ovu fazu pokazati kao početak ili sam vrhunac uspjeha?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo