Kako bi vam lakse prodali neki proizvod, trgovci vam pokusavaju uci u mozak, a sad postoji i tehnologija za to.
Novinarka bostonskog CBS-a posjetila je jedan trgovacki centar, gdje su joj dali naocale koje prate pokrete oka i na prste pricvrstili senzore kako bi biljezili elektricitet koze. Dio je to istrazivanja o potrosackoj neuroznanosti, kojom se nastoje istraziti svi aspekti odluke koja kupca vodi do placanja za odredeni proizvod.
Nema manipulacije
"Ono sto prikupljamo su stvari koje ne mozemo izraziti rijecima, stvari koje kupac ni ne registrira dogadaju se na subliminalnoj i podsvjesnoj razini", kaze dr. Carl Marci iz bostonskog centra za istrazivanja Innerscope Research.
U mozgu ne postoji "gumb" za kupovinu i ne razmislja se o manipulaciji potrosacima, kaze Marci, nego o pronalazenju alata za pruzanje sto boljeg osjecaja kupnje. Zbog toga mnoge kompanije unajmljuju ovakve istrazivacke trvtke, koje im pomazu u strategijama prodaje. Osim toga, suoceni s internetom kao konkurencijom koja sve vise kupaca oduzima tradicionalnim poslovnim prostorima trgovackih lanaca, moraju se dosjetiti novih nacina kako privuci kupca. Za vece trgovine neuroznanost bi uskoro mogla postati norma, kaze dr. Marci.