Prema novom pravilniku odsad će sezonska sniženja biti dva puta na godinu. Zimsko kreće 27. prosinca, a ljetno 1. srpnja i traju maksimalno 60 dana.
Tako će sezonsko sniženje početi tek nakon tjedna za koji mnogi trgovci žive i u kojem građani potroše milijarde kuna.
Đema Bartulović, voditeljica Službe za zaštitu potrošača Ministarstva gospodarstva, objasnila je kako proizvodi moraju biti označeni redovnom cijenom i cijenom za vrijeme sniženja proizvoda.
"Ukoliko trgovac nije prodao svu robu za vrijeme sezonskog sniženja, može nastaviti dalje s prodajom tih proizvoda po sniženoj cijeni, ali ne smije se oglašavati kao sniženje robe", objašnjava Bartulović.
Podizanje cijena prije sniženja
Dijana Kladar, odvjetnica Društva Potrošač, upozorava kako "prije sniženja prodavači podignu cijenu robe i onda je snize na neki manji iznos".
"Zatim se vrate na početnu cijenu i tu zapravo nema sniženja, al to je nepošteno postupanje trgovca i takva postupanja se kažnjavaju", upozorila je Kladar.
Trgovci su zadovoljni reguliranjem sustava, ali problem su termini. Nekima sniženja kreću prerano, drugima, u trgovačkim centrima prekasno. Posebno zimsko koje je, da se njih pita, već trebalo krenuti.
Prognoza Gospodarske komore kaže kako će se za blagdane potrošiti 11,5 milijardi kuna, javlja RTL.