Istraživanje je tako pokazalo da je vodećih 10 trgovaca na malo u 2012. zajedno ostvarilo prihod od 24,6 milijardi kuna, što je povećanje od 3,8 posto u odnosu na 2011. godinu, kad su isti poduzetnici imali prihod od 23,7 milijardi kuna.
Četiri poduzetnika bilježe prihod veći od dvije milijarde kuna (Konzum, Plodine, Lidl, Kaufland), a devet poduzetnika ostvarilo je prihod veći od milijardu kuna. Zajednički tržišni udjel 10 najvećih trgovaca je stabilan, iznosi 79 posto, a tržište je umjereno koncentrirano, piše Liderpress.hr.
Konzum je i nadalje najznačajniji maloprodavač u Hrvatskoj s tržišnim udjelom od 25 do 30 posto. No, zbog visokog rasta prihoda, odnosno tržišnih udjela njegovih glavnih konkurenata, tržišni udjel Konzuma je u 2012. nešto manji u odnosu na godinu ranije. Primjerice Konzum je izgubio primat u Splitsko-dalmatinskoj županiji, gdje je tržišni lider postao trgovački lanac Tommy.
Prihodi Tommyja porasli za čak 400 milijuna kuna
Tommy je pak među promatranim trgovcima, zahvaljujući preuzimanju dijela Kerumovih trgovina, imao i uvjerljivo najveći skok prihoda u 2012. godini za čak trećinu, odnosno za više od 400 milijuna kuna. Time je Tommy realizirao i najveći pomak u rangu prvih 10 poduzetnika prema kriteriju ostvarenog prihoda u maloprodaji mješovite robe jer je s 8. došao na 6. mjesto.
Lidl i Kaufland su zajedno, kao članice Schwarz grupe, najjači Konzumov konkurent u Hrvatskoj, s tržišnim udjelom koji iznosi od 15 do 20 posto. No, promatrano pojedinačno, najveći Konzumov konkurent u 2012. godini su Plodine.
Ovo je AZTN-ova lista poduzetnika i udjel na tržištu u postocima: 1. Konzum 25 - 30% 2. Plodine 5 - 10% 3. Lidl 5 - 10% 4. Kaufland 5 - 10% 5. Mercator 5 - 10% 6. Tommy 5 - 10% 7. Spar < 5% 8. Billa < 5& 9. Dinova - Diona < 5% 10. Studenac < 5%